Foto no “Rail Baltica” trases vizualizācijas.

Par “Rail Baltica” centrālās stacijas pārbūves darbiem Rīgā konkurēs divas apvienības 0

“Rail Baltica” starptautiskās dzelzceļa stacijas Rīgā, tilta un uzbēruma kompleksās apbūves projektēšanas un būvniecības tehniskos un finanšu piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti, portāls “LA.lv” noskaidroja uzņēmumā “Eiropas Dzelzceļa līnijas” (EDzL).

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Viens no pretendentiem ir personu apvienība “Besix ReRe Group”, bet otrs – personu apvienība “ITL Rail Baltica”.

EDzL norāda, ka šis bija starptautiska iepirkuma noslēdzošais posms, pēc kura pieteikumu izvērtēšanas konkursa komisija pieņems lēmumu, ar kuru no pretendentiem 2019. gada pirmajā ceturksnī tiks slēgts līgums, uzticot konkursa uzvarētājam veikt projektēšanu un būvdarbus.

CITI ŠOBRĪD LASA

EDzL projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris atzīmē, ka “Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksā apbūve ir Latvijas otrās simtgades vērienīgākais un sarežģītākais infrastruktūras objekts.

Tas jau šobrīd veido jaunus būvniecības kompetences un kvalitātes standartus, vietējai būvspējai pievienojot apliecinošu starptautisku pieredzi. Jāatzīst, konkursa prasības pretendentiem ir ļoti augstas, stāsta K. Vingris.

Konkursa uzvarētājs tiks izvēlēts tuvāko mēnešu laikā, izvēloties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu pēc tam, kad tiks izvērtēta saņemto piedāvājumu atbilstība definētajām prasībām, veicamo darbu izmaksas un sasniedzamie kvalitātes rādītāji.

Jau 2019. gada pirmajos mēnešos ar labākā piedāvājuma iesniedzēju plānots noslēgt līgumu par projektēšanas un būvniecības darbu izstrādi tuvāko divu gadu laikā, lai 2021. gadā varētu uzsākt būvdarbus.

Personu apvienības “Besix ReRe Group” finanšu piedāvājuma cena (bez PVN) ir 430 538 203 eiro, bet personu apvienības “ITL Rail Baltica” – 545 454 000 eiro.

Personu apvienībā “Besix ReRe Group” apvienojušies uzņēmumi “N.V. BESIX S.A.” (Beļģija) un SIA “ReRe būve” (Latvija). Tās dalībniekiem ir ievērojama pieredze dzelzceļa, publisku un privātu ēku un objektu projektēšanā un būvniecībā.

Nozīmīgi darbi īstenoti Utrehtas dzelzceļa stacijas (vairāk nekā 23 000 m²) pārbūves projektā Holandē, kā arī Reģionālā Ekspreša tīkla realizācijā Briselē. Projektēti un uzbūvēti tilti, kā, piemēram, “Al Mariah” tilti (4 tilti ar kopējo garumu 1,4 km) Abū Dabī, un citi komplicēti infrastruktūras objekti.

Reklāma
Reklāma

Personu apvienībā “ITL Rail Baltica” ietilpst “Gulemark Agir Sanay Insaat ve Taahhut A.S.” (Turcija), “ASTALDI S.p.A.” (Itālija), AS “LNK Industries” (Latvija), Ceļu būves firma SIA “Binders” (Latvija) un SIA “Arčers” (Latvija).

Personu apvienības “ITL Rail Baltica” dalībnieku pieredzi pamato apjomīgi projekti ātrgaitas dzelzceļa paplašināšanai un upes pazemes šķērsojumu būvniecībā Itālijā, Turīnā, vairāk nekā 600 miljonu eiro vērtībā, kā arī Polijas pilsētas Lodzas 100 000 m² lielās dzelzceļa stacijas būvniecība, kurā veikto darbu līguma summa pārsniegusi 300 milj. eiro.

Konteksts

EDzL atgādina, ka 2017. gada  21. aprīlī uzņēmums izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās “Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai.

Iepirkuma 1. kārtā kvalifikācijas pieteikumi tika saņemti no 7 starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākajiem būvuzņēmumiem.

Sacensību iepirkuma otrajā kārtā, kura tika izsludināta augustā, turpināja sešas starptautiskas apvienības – augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā. Apvienībās bija iekļāvušies arī Latvijas lielākie būvuzņēmēji un eksperti.

Otrās kārtas dalībniekiem – sešām starptautiskām apvienībām – bija jāsagatavo iesniegšanai tehnisko piedāvājumu, pievienojot projektēšanas un būvdarbu izpildes laika grafiku, projektēšanas un būvdarbu veikšanas koncepciju, projekta organizācijas shēmu un aprakstu, videi draudzīgu būvdarbu veicināšanas aprakstu, darba aizsardzības programmu, vides aizsardzības programmu, kā arī citus nepieciešamos dokumentus.

EDzL arī aktīvi skaidroja konkursa nosacījumus un prasības, klātienē konkursa dalībniekus iepazīstinot ar sarežģītām pārbūves vietām reālā vidē, kā arī konkursa iepirkuma komisija, uzklausot konkursantus, 1. oktobrī pieņēma lēmumu par konkursa termiņa pagarinājumu, papildus dodot sešas nedēļas, lai dotu iespēju konkursantiem  pilnvērtīgi sagatavoties piedāvājuma iesniegšanai decembrī.

Izprotot “Rail Baltica” projekta sarežģītību starptautiskajā dzelzceļa stacijā Rīgā, EDzL šajā konkursā pielietoja Latvijai inovatīvu pieeju – pusotra gada laikā tika sagatavota pilnvērtīga darba platforma, izdarot daļu no darbiem, kas būtu bijis jāveic konkursantiem.

Platformā ietilpa: izstrādātā būvniecības iecere, tika saņemtas 3 būvatļaujas un no 15 institūcijām saņemtie tehniskie nosacījumi jau tika iestrādāti darba uzdevumā. Iepriekš izstrādāta skaidra arhitektoniskā vīzija, projektētājiem un būvniekam vairs nebija jārada jauns vizuālais tēls.

Tāpat arī EDzL novērsa pretrunas, lai nebūtu nesaskaņas starp dažādiem tehniskiem noteikumiem, ko izdod sadarbības partneri – Latvijas Dzelzceļš, Rīgas Domes institūcijas, Rīgas satiksme, Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija u.c.

Sagatavotā platforma tika izsniegta konkursantiem uz 1000 lpp., izslēdzot nepieciešamību veikt darbu no 0 punkta.

Iepirkuma 2. kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un  būvdarbi.

Realizējot šo projektu, Rīga kā Latvijas galvaspilsēta iegūs ļoti nozīmīgu potenciālu – Baltijas centrālais transporta mezgls. Tas nozīmē – iegūt lielas Rīgas centra attīstības iespējas.

Līguma slēgšana ar “Rail Baltica” Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. – 2020.gadā un būvdarbus 2021. – 2022.gadā.

EDzL ir projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā. EDzL veic projekta “Rail Baltica” realizēšanu Latvijā atbilstoši finansēšanas līgumam starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency) un trīs Baltijas valstu kopuzņēmumu “RB Rail”, kas ir vadošais projekta koordinators vienlaikus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.