Foto: Sarah2/SHUTTERSTOCK

Pārmaiņas skolā: kas var būt svarīgāks par nokārtotiem eksāmeniem? 0

Kādas reformas atkal tiek plānotas izglītībā? Visu laiku tikai reformējam, bet kur tad rezultāti? Daži izcilnieki vēl nenozīmē, ka lielākā daļa skolēnu tiek visām šīm izmaiņām līdzi un, skolu beidzot, spēj sekmīgi nokārtot kaut vai matemātikas eksāmenu. VALENTĪNA DAUGAVPILS NOVADĀ

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Lai bērni nākotnē varētu izvēlēties savu profesionālo ceļu un strādāt jaunās profesijās, iespējams, pat tādās, kādas pagaidām vēl neeksistē, nepieciešams iegūt aizvien jaunas zināšanas un prasmes.

Tas nozīmē, ka izglītības satura pārskatīšana ik pēc kāda laika ir objektīvi nepieciešama.
CITI ŠOBRĪD LASA

Skolotājs, skola un mācību grāmata vairs nav vienīgie zināšanu avoti. Jebkurš skolēns internetā var atrast atbildes uz daudziem interesējošiem jautājumiem, un šis ir viens no iemesliem, kāpēc jāmainās arī mācīšanās pieejai – lai skolēni prastu iegūt un izvērtēt uzticamus informācijas avotus, prastu šo informāciju izmantot.

Līdz ar zināšanām skolēns apgūs arī prasmes, kas viņam noderēs turpmāk dzīvē, arī ārpus skolas.

Viena no šādām prasmēm ir iemācīties mācīties.

Svarīgāk par nokārtotiem eks­āmeniem un pārbaudes darbiem ir interese un vēlme mācīties visa mūža garumā.

Jaunums ir tā dēvētās caurviju prasmes jeb vispārīgās prasmes, kas apgūstamas nevis vienā mācību priekšmetā, bet vijas cauri visā mācību saturā.

Tikpat svarīgi arī apgūt sociāli emocionālās prasmes – iepazīt sevi, valdīt savas emocijas un atrast vietu sabiedrībā.

Valsts izglītības satura centra projekts Kompetenču pieeja mācību saturā veido mācību saturu un pieeju, kas vērsta uz domāšanu no skolēna pozīcijām.

Tātad ir svarīgi, nevis kādu saturu skolotāji grib iemācīt un kā pagūt izņemt visu mācību vielu, bet kas skolēnam būtu jāzina un jāprot, lai viņš nākotnē veiksmīgi varētu sevi realizēt un strādāt izvēlētajā jomā jeb, citiem vārdiem sakot, ko viņš savas mācīšanās rezultātā būs sapratis un apguvis.

Līdz ar jauno, pilnveidoto saturu un pieeju mainīsies arī vērtēšana un pārbaudes darbu saturs.

Pārmaiņas notiks pakāpeniski, sākot no šā gada 1. septembra pirmsskolās, bet 2020. gadā – sākot ar 1., 4., 7. un 10. klasi.

Konsultējusi projekta “Skola2030” pārstāve Inese Leitāne.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.