Arhīva foto. CSDD tehniskā apskates stacija.
Arhīva foto. CSDD tehniskā apskates stacija.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Paziņo laiku, kad Latvija varētu atvērt auto tehniskās apskates tirgu 0

Pēc saņemtās asās kritikas par auto tehniskās apskates tirgū izkropļoto konkurenci, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi savu redzējumu par šī tirgus atvēršanu arī citiem dalībniekiem. Tomēr Konkurences padome piedāvājumu kritizē un saskata centienus patiesībā tirgu nemaz neatvērt, tā šovakar informē LNT ziņas.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Lasīt citas ziņas

Šobrīd auto tehnisko apskati Latvijā nodrošina Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un četras sabiedrības, kurās līdzās privātam kapitālam arī CSDD ir akcionārs.

Tirgus atvēršanas ideja paredz, ka CSDD varētu palikt tikai kā kontroles un akreditācijas iestāde, tad tā vispirms gada laikā atteiktos no trīs stacijām, kuras pārņemtu kāds no esošajiem četriem uzņēmumiem un pēc tam rīkotu tehniskās kontroles pakalpojumu iepirkumu. Iecere paredz, kas šis process nebūs ātrs.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pēc tam deviņu mēnešu laikā noritēs iepirkums, kura rezultātā noskaidros, kuras personas ir gatavas, kā tieši un kurā vietā sniegt pakalpojumus. Tad atbilstoši pusotru gadu  šīs personas varēs sagatavoties, sagatavot šīs vietas,” ideju izklāsta Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Sākotnēji iepirkumā varēs piedalīties jebkurš uzņēmējs uz apsolījuma pamata un sagatavot apskates vietas pēc līguma noslēgšanas.

“Attiecīgi no 2023. gada uz desmit gadiem viņi varēs šos pakalpojumus vispārējas konkurences apstākļos sniegt,” norāda T. Vectirāns.

Priekšlikums neparedz iespēju autoremonta darbnīcām vienlaikus veikt tehnisko apskati, šim pakalpojumam jābūt nodalītam, lai izslēgtu korupcijas riskus. Konkurences padomē, iepazīstoties ar priekšlikumu, atzīst – bija sagaidījuši ko citu un joprojām redz, ka uzņēmumiem būs iespēja saglabāt ekskluzivitāti.

“Pašreizējais piedāvājums ir pietiekami neskaidrs, lai būtu pārliecība, ka tirgus tiks atvērts brīvai konkurencei, ka jebkurš, kas izpilda akreditācijas prasības, varēs piekļūt tirgum. Redzam, ka tas notiks caur iepirkumu sistēmu, kas, visticamāk, nodrošinās tikai vienam noteiktā reģionā piedāvāt šo pakalpojumu,” skaidro Konkurences padomes loceklis Jānis Račko.

Arī auto asociācijā ieskicēto vīziju uztver par nenopietnu, atzina tās prezidents Andris Kulbergs.

Asociācija nesaskata, ka Satiksmes ministrijas piedāvājums jebkādā ziņā mainītu esošo situāciju.Vienlaikus asociācijas vadītājs saprot, ka būtu bīstami strauji atvērt tirgu tik nesakārtotā auto servisa nozarē ar tik lielu ēnu ekonomikas īpatsvaru, kur aplēses liecina par garām valsts budžetam plūstošiem 64 miljoniem eiro. Tātad vispirms būtu jāsakārto šī nozare.

Reklāma
Reklāma

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.