Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Timurs Subhankulovs

Pētījumā noskaidrots, kurš ir latviešu iecienītākais interneta veikals un ko pērkam visvairāk 0

Latvijas iedzīvotāju visbiežāk apmeklētā ārvalstu interneta iepirkšanās platforma ir “Aliexpress” – to aplūkojuši vismaz 83% Latvijas iedzīvotāju, bet 67% tajā arī iepirkušies.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Savukārt katrs otrais ārvalstu interneta veikalu pircējs no Latvijas, kam bijusi izvēles iespēja attiecībā uz iegādātās preces saņemšanas veidu, izvēlējies to saņemt Latvijas Pasta nodaļā. Tā liecina Latvijas Pasta pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem starptautiskajos e-veikalos, ko Latvijas Pasta uzdevumā veica pilna servisa pētījumu kompānija “Kantar”.

Interneta veikalus ārvalstīs izmanto vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju

CITI ŠOBRĪD LASA

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 58% Latvijas iedzīvotāju pēdējā pusgada laikā ir iepirkušies ārvalstu interneta veikalos, bet kopumā absolūtajam vairākumam Latvijas iedzīvotāju – 80% – ir iepirkšanās pieredze starptautiskajos e-veikalos.

Latvijas Pasta vizuālis

Salīdzinoši biežāk ārvalstu interneta veikalos iepirkušies gados jaunāki Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem, kā arī speciālisti, darbinieki un iedzīvotāji, kuru ģimenē ir bērni. Ārvalstu e-veikalos privātām vajadzībām vienlīdz bieži iepērkas kā sievietes, tā vīrieši.

Ārvalstu iepirkšanās platforma, kuru Latvijas iedzīvotāji izmanto visbiežāk, ir “Aliexpress”. Pēdējo divu gadu periodā “Aliexpress” apmeklējuši 83%, bet iepirkušies – 67% Latvijas iedzīvotāju, 59% iedzīvotāju norādot, ka šajā platformā iepērkas visbiežāk.

Otrajā vietā “Ebay”

Pēc “Aliexpress” visvairāk apmeklētie ārvalstu interneta veikali ir “Ebay”, “Amazon” un “SportsDirect”, taču iepirkšanās tajos pēdējo divu gadu periodā bijusi retāka: attiecīgi tur iepirkušies 26%, 10% un 12% Latvijas iedzīvotāju. “Ebay” ir otra ārvalstu interneta iepirkšanās platforma, kuru 13% Latvijas iedzīvotāji norādījuši kā savu visbiežākās iepirkšanās vietni.

Pēdējoreiz iepērkoties ārvalstu interneta veikalos, 43% respondentu piedāvāta preces piegādes izvēles iespēja, un 49% respondentu šajā situācijā kā ērtāko saņemšanas vietu izvēlējušies pasta nodaļu, 24% – piegādi ar kurjeru noteiktā adresē un 20% – pakomātā. Kopumā pēdējā pusgada laikā 63% iedzīvotāju ārvalstu e-veikalu pirkumus saņēmuši pasta nodaļā.

Reklāma
Reklāma

Visvairāk pērk apgērbu un mobilos tālruņus

Latvijas iedzīvotāji ārvalstu interneta veikalos pamatā pērk apģērbu, kā arī mobilos tālruņus un to aksesuārus – 45% Latvijas iedzīvotāju pēdējo sešu mēnešu laikā iegādājušies preces abās minētajās preču grupās. 31% iegādājušies preces mājokļa labiekārtošanai, 21% – apavus, 17% – sporta preces un skaistumkopšanas produktus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.