Foto: Evija Trifanova/LETA

Pētījums: Attālinātam darbam Latvijā pilnībā gatavi vien 35% uzņēmumu 0

Lai gan ārkārtas situācija pavasarī piespieda uzņēmumus mainīt strādāšanas kārtību, šobrīd tikai 35% biznesu Latvijā ir pilnībā gatavi attālinātam darbam un vēl 33,5% nāktos veikt dažus uzlabojumus.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Visgatavākie pilnvērtīgi turpināt darbu, neiegriežoties birojā, ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, transporta, loģistikas un pakalpojumu, kā arī finanšu pakalpojumu nozarē strādājošie, liecina Tildes Jumis veiktā pētījuma “Vadītāja digitālais portrets” rezultāti.

Kopumā uzņēmumu gatavība nestandarta darba apstākļiem šā gada laikā ir ievērojami augusi. Patlaban tikai aptuveni 4% biznesu atzīst, ka pavisam nav gatavi “palikt mājās” un vēl 27% to liedz darba specifika.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tās lielākoties ir nozares, kurās strādā pie specializētām iekārtām, būvniecības objektos vai sniedz pakalpojumus klientiem klātienē.

Attālinātam darbam vislabāk sagatavojušies digitalizācijas “karognesēji” – informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare. Tajā, iespēju strādāt ārpus biroja, darbinieki bauda jau gadiem.

Aptaujas dati rāda, ka 58,2% IKT nozarē nodarbināto uzņēmumu ir gatavi strādāt no mājām kaut šodien.

Otra progresīvākā nozare ar 56% darbam gatavo dalībnieku ir transporta, loģistikas un pakalpojumu sfēra, apsteidzot bankas un citu finanšu pakalpojumu sniedzējus. Puse no šajā nozare aptaujātajiem apgalvo, ka varētu pilnvērtīgi strādāt, neejot uz biroju. Mazliet atpaliek mediju, PR, reklāmas un poligrāfijas sfēra ar 45% un enerģētikas, naftas produktu un degvielas nozare ar 44%.

“Tomēr ne visās tautsaimniecības jomās var simtprocentīgi pārslēgties uz digitālo vidi, aizcirst aiz muguras biroja durvis un turpināt gūt peļņu. Darba specifikas dēļ tās var digitalizēt tikai daļu ikdienas pienākumu. To apliecina arī aptaujas rezultāti, parādot, ka attālinātam darbam visvairāk nav gatava ir auto tirdzniecības un servisa joma.

Tajā tikai 9% šobrīd spētu apkalpot klientus bez fiziskas klātbūtnes. Saraksta lejasgalā ir arī citas nozares, kur no darbinieku fiziska darba tikpat kā nav iespējams izvairīties. Tās ir rūpniecība, pārtikas un dzērienu ražošana, medicīna, farmācija un veselības aprūpe, kā arī lauksaimniecība”, komentē pētījumu veikušā uzņēmuma Jumis Pro vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Reklāma
Reklāma

Šogad daudz cietušajā tūrisma, viesmīlības un izklaides nozarē attālināti spētu strādāt vien 27% respondentu, un tie lielākoties ir interneta pakalpojumu sniedzēji un ēdienu piegāžu organizētāji.

Pētījums “Vadītāja digitālais portrets” tapis ar Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas Tildes Jumis atbalstu, veicot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma testu 914 respondentiem.

Par Jumis Pro

SIA Jumis Pro nodarbojas ar grāmatvedības sistēmas Tildes Jumis attīstību un uzturēšanu. Sistēmas Tildes Jumis pēdējo gadu izaugsmi veicināja fokuss uz lietotāju vajadzībām un inovācijas, piemēram, mobilās lietotnes izstrādāšana, e-rēķinu apstrādes iespēju izveide, ērtāka lietotāja vide, darbinieku uzskaites un algu aprēķina risinājums Tildes Jumis Personāls, integrācija ar VID EDS sistēmu un ātra jaunāko likumdošanas prasību ieviešana sistēmā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.