Pētījums: vīrieši aktīvi iesaistās mājas solī – gatavo un tīra 0

Latvijā teju astoņi no desmit (76%) vīriešiem lieto cepeškrāsni, plīti un mikroviļņu krāsni vai citas ierīces ēdiena pagatavošanai. Savukārt septiņi no desmit stiprā dzimuma pārstāvjiem (71%) izmanto veļasmašīnu, trauku mazgājamo mašīnu, putekļsūcēju vai citas tīrīšanas ierīces. Plašā sadzīves tehnikas lietošana ļauj secināt, ka vīrieši aktīvi gatavo un uzkopj, pretēji pieņēmumiem, ka rūpes par mājsaimniecību ir sieviešu pārziņā, noskaidrots Samsung dzīvesstila indeksā LIVING.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Tomēr salīdzinoši nedaudz aktīvāki ir vīrieši kaimiņvalstīs – igauņi par 7% vairāk gatavo un par 3% vairāk tīra, bet lietuvieši šos mājsaimniecības darbus dara par vidēji 10% vairāk nekā latvieši. Visbiežāk vīrieši Latvijā ēst gatavošanā piedalās katru dienu (73%) vai katru otro-trešo dienu (18%). Savukārt tīrīšanas darbi tiek veikti retāk – 17% vīriešu tīra katru dienu, katrs trešais (32%) reizi divās-trīs dienās, bet katrs piektais (22%) vidēji reizi nedēļā.

„Sadzīves tehnikas attīstība un funkcionalitāte būtiski atvieglo mājas darbu veikšanu, jo tie kļuvuši ērtāki un prasa arvien mazāk laika. Efektīvie risinājumi padara gan gatavošanu, gan uzkopšanu pieejamāku ikdienā noslogotiem cilvēkiem. Tāpat svarīga loma ir arī komfortam, piemēram, mūsu jaunākajai veļas mazgājamajai mašīnai ir augstākas un platākas durvis, kas ir ievērojami ergonomiskāk un ilgtermiņā palīdz izvairīties no muguras sāpēm. Vienkāršai un neapgrūtinošai sadzīvisko jautājumu kārtošanai nav jābūt īpašai ekstrai, bet gan ikdienai,” komentē Viktors Markuls, Samsung Electronics Baltics Sadzīves elektronikas biznesa vadītājs Baltijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Biežāk nekā citi ikdienā gatavo vecākās paaudzes iedzīvotāji ar bērniem
Kopumā ēdienu gatavo 92% sieviešu Latvijā un tikpat daudz sieviešu Lietuvā, bet pavisam nedaudz vairāk (94%) daiļā dzimuma pārstāves Igaunijā. Biežāk – katru dienu – tiek gatavots mājsaimniecībās, kurās ir bērni (89%), bet retāk mājsaimniecībās bez bērniem (76%). Pētījums apstiprina – jo vairāk cilvēku dzīvo mājsaimniecībā, jo biežāk tiek gatavots katru dienu (73% viena cilvēka mājsaimniecībā, salīdzinot ar 93% vismaz piecu cilvēku mājsaimniecību). Biežāk ikdienā ar kulināriju nodarbojas vecākās paaudzes ekonomiski aktīvie iedzīvotāji (92% vecumā no 55 līdz 65 gadiem), bet retāk jaunieši (76% vecumā no 18 līdz 24 gadiem).

Visbiežāk ar tīrīšanu katru dienu nodarbojas uzņēmēji un pašnodarbinātie
Tāpat Samsung dzīvesstila indeksā LIVING noskaidrots, ka ar tīrības ieviešanu mājsaimniecībā nodarbojas 92% sieviešu Latvijā, mazliet mazāk jeb 91% sieviešu Lietuvā un 95% sieviešu Igaunijā. Interesanti, ka veļasmašīnu, trauku mašīnu, putekļsūcēju un citas tīrīšanas ierīces vairums (75%) lieto vismaz reizi nedēļā, bet katru dienu tikai katrs piektais (21%) respondents. Biežāk nekā citi tīrīšanas iekārtas katru dienu lieto teju trešdaļa (30%) iedzīvotāju vecumā no 35-44 gadiem. Tāpat salīdzinoši biežāk katru dienu tīrīšanas darbus veic uzņēmēji un pašnodarbinātie (35%), kā arī ģimenes ar bērniem (30%).

Par Samsung dzīvesstila indeksu LIVING
Samsung dzīvesstila indekss LIVING ir pētījums par sabiedrības paradumiem digitālajā laikmetā un to, kāda ir tehnoloģiju nozīme mūsu dzīvē Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Papildu pētījumu ciklā padziļināti tiek apskatītas tādas tematiskās jomas kā mobilitāte, zaļā domāšana un saziņas veidi ģimenē. Dzīvesstila indeksu LIVING veikusi tirgus pētījumu kompānija „GfK Custom Research Baltic” interneta vidē. Izlases lielums ir 2155 respondenti visā Baltijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.