Publicitātes foto

Pieprasījums pēc pilna servisa autolīzinga Latvijas uzņēmumos audzis par 30% 0

Veidojot uzņēmuma autoparku, kā alternatīvu standarta finanšu līzingam un nomai Latvijas uzņēmumi arvien biežāk izvēlas pilna servisa autolīzingu.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 382
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 30
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Ik gadu pilna servisa autolīzinga klientu skaits pieaug par 25–30%, savukārt, salīdzinot ar 2016. gadu, pakalpojuma pieprasījums Latvijā pieaudzis vairāk nekā uz pusi, liecina starptautiskā autonomas un pilna servisa līzinga uzņēmuma “AVIS Latvia” apkopotā informācija.

Tas, ka Latvijas uzņēmumu vidū audzis pieprasījums pēc pilna servisa līzinga, skaidrojums ar pieaugošo uzņēmēju izpratni par priekšrocībām, ko sniedz pārdomāta autoparka optimizācija.

CITI ŠOBRĪD LASA

80% uzņēmumu, kas izmēģinājuši pilna servisa līzingu, šādu risinājumu sava autoparka veidošanai izvēlas atkārtoti.

Finanšu vai pilna servisa līzings?

Galvenā finanšu jeb operatīvā līzinga un pilna servisa līzinga atšķirība ir tā, ka, beidzoties finanšu līzinga periodam, nomnieks kļūst par transportlīdzekļa īpašnieku.

Tomēr, ņemot transportlīdzekli līzingā no bankas, tas ir jāizpērk, ja tiek pārtraukts darbības līgums.

Noslēdzoties pilna servisa autolīzinga periodam, turpinot maksājumus saskaņā ar tādiem pašiem vai mainītiem nosacījumiem, uzņēmējs var saņemt jaunu automobili.

Tāpēc standarta līzingu var izvēlēties gadījumos, kad mērķis ir iegūt transportlīdzekli īpašumā. Savukārt, ja automašīnu paredzēts lietot ik dienas, uzticot tās apkopi pakalpojuma sniedzējam, lietderīgāk izvēlēties pilna servisa autolīzingu vai ilgtermiņa nomu.

Uzņēmuma autoparka optimizācija

“AVIS Latvia” pieredze liecina, ka vidējais autoparka nomaiņas periods ir 4 gadi. Ir uzņēmumi, kas izvēlas īsāku vai garāku periodu, tomēr četri gadi ir optimāls laiks: ņemot vērā, ka vidējais nobraukums ir 3500–4000 km mēnesī, pēc šī perioda automašīna vēl ir jauna un nav sākušies lielie remontdarbi nobraukuma dēļ.

“Mūsu klienti ir dažādi – klientu lokā ir autoparki, kas sastāv no viena transportlīdzekļa līdz 50 un vairāk automašīnu. Uzņēmumi ar lielajiem autoparkiem īpaši novērtē pilna servisa līzinga priekšrocības – mūsu veiktās transportlīdzekļu regulārās pārbaudes un tehnisko apkopi, jo uzņēmumam šim nolūkam nav jāalgo darbinieki, kas palīdz optimizēt izmaksas,” skaidro “AVIS Latvia” pārstāve Daina Kantāne.

Reklāma
Reklāma

Resursu ietaupīšana

Pilna servisa autolīzings sniedz iespēju vairāk uzmanības pievērst uzņēmuma pamatdarbībai bez nepieciešamības tērēt atsevišķus līdzekļus un laiku autoparka uzturēšanai.

Turklāt nav jāveic atsevišķa grāmatvedības uzskaite par līzingu, apdrošināšanu, tehniskajām apskatēm, degvielas patēriņu un piederumiem, riepu maiņu un citiem ar transportlīdzekļiem saistītiem izdevumiem – visus izdevumus iespējams iegrāmatot vienā kontā, kas ietaupa darbinieku laiku un atvieglo uzskaiti.

Ja, veidojot uzņēmuma autoparku, visi izvērtētie kritēriji atbilst uzņēmuma specifiskajām vajadzībām, pilna servisa autolīzinga laikā ir iespējams ietaupīt visai ievērojamas summas.

Piemēram, uzņēmumā ar 25 transportlīdzekļu lielu autoparku, izvēloties ekonomiskus auto un samazinot degvielas patēriņu vidēji par 1 litru uz 100 km, uzņēmums ietaupītu līdz pat 8000 eiro gadā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.