Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Edijs Pālens/ LETA

Pirmo reizi Latvijā divās pilsētās pasažierus vadā bezpilota autobusi 2

Pirmo reizi Latvijā – augustā Jelgavā un septembrī Aizkrauklē – divas nedēļas kursēs bezpilota autobuss, kuru Zemgales Plānošanas reģions (ZPR) atvedis, īstenojot projektu “Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bez vadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu (“Sohjoa Baltic”)”, aģentūru LETA informēja ZPR pārstāve Ilze Lujāne.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 228
Lasīt citas ziņas
Projekta mērķis ir uzlabot videi draudzīgas transporta sistēmas pilsētu teritorijās, izmantojot pilsētas transporta dažādību un apkalpojot lielāku skaitu iedzīvotāju.

“Ar projekta “Sohjoa Baltic” aktivitātēm Latvijā tiks sperts plats solis bezpilota transporta izmantošanā, pētot, popularizējot un praksē pārbaudot iespējas sabiedriskā transporta sistēmā izmantot autonomus bezpilota elektriskos autobusus,” uzsvēra ZPR pārstāve.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jelgavā bezpilota autobusa atklāšanas pasākums norisināsies 14.augustā plkst.11, tas pārvietosies no ieejas Pasta salā līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai, savukārt Aizkrauklē autobusu atklās 9.septembrī plkst.11, un tas kursēs maršrutā no Aizkraukles Vēstures un mākslas muzeja līdz Lāčplēša ielai. Abās pilsētās autobuss kursēs divas nedēļas.

LA.LV Aptauja

Vai tu gribētu braukt autobusā, kuram naav šofera?

  • Jā, tā ir nākotne, drīz visi autobusi tā brauks
  • Nē, man bail

Autonomais autobuss braucienus veiks patstāvīgi, un pašlaik tiek ieprogrammēti paredzētie maršruti, ar dažādiem sensoriem transportlīdzeklis uztvers apkārtējo vidi un “zinās”, kad piebremzēt vai apstāties pilnībā, ja priekšā uzrodas šķērslis.

Tomēr ikviens ir aicināts ievērot piesardzību, neradīt mākslīgus šķēršļus, neiet autobusam pa priekšu vai kā citādi traucēt transportlīdzekļa darbību gan tā programmēšanas, gan darbības laikā.

Autobusā pastāvīgi atradīsies pavadonis, kurš nepieciešamības gadījumā varēs pārņemt tā vadību.

Lujāne skaidroja, ka ZPR ilgstoši ir iesaistījies vairāku projektu ieviešanā, kas saistīti ar zaļo enerģiju un videi draudzīgu transportu. Ar šo projektu tiek uzsvērta projekta reģionālā pieeja, jo demonstrējumi organizēti reģiona dažādās pilsētās.

Sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ceļu satiksmes drošības direkciju ir plānots turpināt šādus projektus arī turpmāk, ieviešot tos arī citās Zemgales pilsētās un pielietojot arvien jaunas inovatīvi tehnoloģiskās iespējas, kā, piemēram, pilnīgu attālināto vadību nodrošinot šādu transportlīdzekļu kustību.

Jau vēstīts, ka projekta “Pārrobežu sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu” kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonus eiro līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma.

Reklāma
Reklāma

“Sohjoa Baltic” apvienojušies partneri no Somijas, Igaunijas, Zviedrijas, Latvijas, Vācijas, Polijas, Norvēģijas un Dānijas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.