Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Tomass Reinerts: Ir steidzami nepieciešama vienota Eiropas testēšanas programma 0

Tomass Reinerts, asociācijas “Airlines for Europe” izpilddirektors, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Eiropas lielākā lidsabiedrību asociācija “Airlines for Europe” (A4E) 15. septembrī ir aicinājusi Eiropas Savienības (ES) valstu vadītājus steidzami pieņemt jaunu un vienotu pieeju attiecībā uz Covid-19 ceļošanas ierobežojumiem, lai atbalstītu aviācijas nozari un veicinātu Eiropas ekonomikas atlabšanu.

Šis ierosinājums atbalsta neseno Eiropas Komisijas priekšlikumu un ES prezidējošās valsts Vācijas iniciatīvu, kas paredz izveidot Eiropas karti ar krāsas marķējumiem, balstoties uz Eiropas Slimību profilakses un kontroles centra (ECDC) datiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tajā tiek ierosināts ieviest vienotus kritērijus un robežrādītājus, lai izvērtētu epidemioloģiskos riskus ceļošanai uz/no noteikta reģiona, tostarp attiecībā uz saslimstības rādītājiem (pozitīvi Covid-19 testi uz 100 000 iedzīvotāju) un Covid-19 infekcijas veikto testu pozitivitātes rādītājiem.

Tāpat tiek aicināts ieviest pasākumus reģionālā līmenī, balstoties uz ECDC datiem, nevis noteikt ierobežojošus pasākumus valstiskā līmenī.

Aviokompānijas uzskata, ka karantīnas vietā būtu jāizmanto uzlaboti Covid-19 testi un kontaktpersonu izsekošanas pasākumi, jo testu veikšana nodrošina risku mazināšanu individuālā līmenī.

Dalībvalstīm ir jāturpina investēt ātru un uzticamu Covid-19 testu nodrošināšanai pasažieriem neilgi pirms izlidošanas.

Šogad Eiropas iedzīvotāji nav spējuši pienācīgi izbaudīt nopelnītos vasaras atvaļinājumus, ņemot vērā haotiskus robežu šķērsošanas ierobežojumus, kā arī neskaidrību par karantīnām, atšķirīgām pasažieru anketām un testēšanas nepieciešamību.

Ir steidzami nepieciešama vienota Eiropas testēšanas programma, ja mēs vēlamies atjaunot pasažieru pārliecību.

Lai arī jūlijā reģistrēts neliels lidojumu skaita un pasažieru plūsmas kāpums, šie rādītāji augustā atkal kritušies, ceļotāju īpatsvaram veidojot vien 30% salīdzinājumā ar pagājušā gada līmeni.

Eiropas Savienības Padomei šis jautājums ir jāpadara par politisku prioritāti. Nekoordinēti nacionālie pasākumi pēdējos sešos mēnešos radījuši postošu ietekmi uz ceļošanas brīvību, kas ir ES pamatprincips un tieši ietekmē ceļošanas un tūrisma sektoru.

Reklāma
Reklāma

Dalībvalstu atšķirīgie pasākumi, kas bieži vien ieviesti steidzamības kārtā, balstoties uz dažādiem kritērijiem, un kas nav pietiekami saskaņoti ar citām dalībvalstīm, izraisījuši pasažieru pieprasījuma kritumu.

Jauna un vienota pieeja ceļošanas ierobežojumiem, kā tas izklāstīts mūsu ierosinājumā, sniegtu lidsabiedrībām un mūsu pasažieriem nepieciešamo skaidrību un prognozējamību, vienlaikus uzlabojot pārrobežu savienojamību un atjaunojot Šengenas/ES zonas integritāti.

Dalībvalstīm arī steigšus jāievieš vienots kritērijs trešajām valstīm, lai pēc iespējas ātrāk un drošāk mēs spētu atjaunot satiksmi starp kontinentiem.

Karantīnai jābūt kā pēdējam instrumentam, karantīnas ilgumu nosakot vienotu visā Eiropā. Tāpat ieteicama būtu lidsabiedrību darbinieku, apkalpes locekļu, tranzīta pasažieru un to pasažieru, kuru ceļojumi ir zema riska, izslēgšana no ierobežojumiem un karantīnas prasībām.

Lidsabiedrību darbinieki, tostarp apkalpes locekļi, ir apmācīti ievērot īpašas higiēnas prasības un tās tiek pakļautas ciešai Eiropas lidsabiedrību uzraudzībai. Savukārt ceļotājiem, kuri, piemēram, riska zonā uzturas mazāk par 72 stundām un kuriem ir minimāls kontakts ar vietējiem iedzīvotājiem, ir zemāks inficēšanās risks, tāpēc viņiem arī jābūt izslēgtiem no šīm prasībām.

Visos gadījumos dalībvalstīm jābūt atbildīgām attiecībā uz ceļotāju datu ievākšanu un attiecīgu pasākumu izpildi.

Visbeidzot, dalībvalstīm jāievieš jaunākais Starptautiskā civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standarts attiecībā uz pasažieru dzīvesvietas un veselības deklarācijas anketām.

Šo anketu aizpildīšanu vajadzētu pārbaudīt nacionālajām veselības iestādēm, nevis lidsabiedrībām. Dalībvalstīm vajadzētu atturēties no naudassodu noteikšanas lidsabiedrībām, ja pasažieri nav norādījuši visus datus.

Pasažieru dzīvesvietu un veselības deklarācijas anketām jābūt pieejamām digitālā formā.

Asociācijas “Airlines for Europe” izpilddirektors Tomass Reinerts.
Publicitātes foto
Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.