Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: SHUTTERSTOCK

Progress: Latvijā atkal pieaug reklāmas tirgus, īpaši internetā un TV 1

Pērn Latvijas mediju reklāmas tirgus, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 4%, sasniedzot 80,433 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Lasīt citas ziņas

Balstoties uz LRA apkopotajiem datiem par iepriekšējo gadu, pieaudzis interneta un televīzijas reklāmas apmērs, kurā internets sasniedza 18,15 miljonus eiro jeb 22% no kopējā mediju reklāmas tirgus, bet televīzija aizņēma 42%, sasniedzot 34,28 miljonus eiro.

Tostarp radio reklāmu tirgus sasniedza 10,30 miljonus eiro, aizņemot 12% tirgus, bet vides mediju reklāmas tirgū saglabā 10% apmēru, sasniedzot 8,52 miljonus eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus turpina samazināties žurnālu un laikrakstu reklāmas apmēri. Žurnālu reklāmu tirgus daļa pērn bija 6% jeb 5,26 miljoni eiro, savukārt laikrakstu reklāmu tirgus daļa bija 4% jeb 3,54 miljoni eiro.

“All Media Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena televīzijas stabilo līdera pozīciju skaidroja, ka apliecinās televīzijas reklāmas efektivitāte, sasniedzot plašu auditoriju, savukārt izaugsmi nodrošinājis pieaugošs pieprasījums pēc radošiem reklāmas risinājumiem. “Televīzijas reklāmas spēks auditorijas sasniedzamībā ir papildināts ar digitālo platformu nodrošinātu auditorijas iesaisti. Tā ir ļoti jaudīga kombinācija, un reklāmdevēju interese par šādiem multiplatformu risinājumiem turpina strauji augt,” norādīja Zūzēna.

“Dentsu Aegis Network Latvia” vadītājs Māris Naglis komentēja, ka pagājušā gada mediju tirgus izmaiņas lielus pārsteigumus nav sagādājušas un investīcijas visās mediju grupās ir sasniegušas prognozēto dinamiku.

Savukārt LRA priekšsēdētāja secināja, ka notiekot stabilai ekonomiskai izaugsmei, aug mediju reklāmas tirgus. “Attīstoties patērētāju digitālajām prasmēm un mainoties to mediju patēriņa ieradumiem, joprojām straujāk aug digitālās reklāmas apjomi, kuri pilnā apmērā šodien netiek uzskaitīti, jo liela daļa zīmolu reklāmas budžetu nonāk ārzemēs reģistrētajos medijos,” sacīja Liepiņa.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.