Aldaris Jegors šobrīd darītavā strādā viens pats. Viņš uzskata, ka ar visiem pienākumiem tiks galā bez palīdzības. No kreisās: aldaris Jegors Grabars un īpašnieks Igors Jamčuks.
Aldaris Jegors šobrīd darītavā strādā viens pats. Viņš uzskata, ka ar visiem pienākumiem tiks galā bez palīdzības. No kreisās: aldaris Jegors Grabars un īpašnieks Igors Jamčuks.
Foto: Timurs Subhankulovs

Pusmiljons eiro jaunā alus darītavā. Ādažos brūvēs “interesantu” alu 1

Jau no novembra veikalu, restorānu un bāru piedāvājumā Latvijā mēs varētu ieraudzīt jauna Latvijas alus brūža veikumu. Ādažos, investējot pusmiljonu eiro, izbūvēta jauna alus darītava “V1 Brewery”, vēstīts “Latvijas Avīzes” pielikumā “Latvijas Bizness”.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Tās īpašnieks – Latvijā jau piecus gadus dzīvojošs krievu tautības izbijis komerciālo lidojumu pilots Igors Jamčuks, kam tagad ir cits bizness aviācijā. Viņš ar alus darītavu realizējis savu sapni.

Savukārt aldaris ir mājbrūvētājs un kafijas veikalu saimnieks no Sanktpēterburgas Jegors Grabars.

CITI ŠOBRĪD LASA

J. Grabars sacīja, ka “V1 Brewery” vēlas radīt interesantu un kvalitatīvu alu.

“Gribam radīt interesantu, kvalitatīvu alu. Negribam ražot “Aldara” vai “Cēsu alus” vienkāršos alus. Bet, no otras puses, gribam uzrunāt arī parastos cilvēkus, nevis alus “jefiņus”, “apiņ­galvas”,” teica j. Grabars.

Nākotnē būšot vēl interesantāku garšu eksperimenti. “Vienmēr jau var pievienot ļoti daudz apiņu, kuru radīto garšas kokteili sapratīšu es un vēl daži, bet jāpadomā arī par parasto veikalu apmeklētājiem,” sarunā ar “LB” atzina aldaris J. Grabars.

Šobrīd iespaidīgajā alus darītavā, kurā visas iekārtas ir pilnīgi jaunas, jau gatavas ir vairākas alus šķirnes – “Indian pale ale” (IPA), “American pale ale” (APA), dubultās sausās apiņošanas “American pale ale” jeb DDH APA, kviešu alus, apiņots lāgera alus, kafijas stauts, ķirbju sarkanais eils, kā arī vēl gatavojas klasisks lāgeris.

Viss ir gatavs pārdošanai, taču vēl jāsaņem pārdošanas licence. Ar to problēmām nevajadzētu būt – Pārtikas un veterinārā dienesta, Valsts ieņēmumu dienesta svētība jau saņemta.

Izrādot darītavu, redzams, ka viss ir faktiski automatizēts – lai iekārtām dotu pavēles, pietiek ar pāris klikšķiem skārienjutīgā ekrānā. Iekārtas pirktas un pēc speciāla pasūtījuma ražotas Ķīnā, kur tās bijušas vairākas reizes lētākas nekā Eiropā.

Ķīnā vien vietējie rūpīgāk jāuzpasē, lai visus darbus izdara pienācīgi. Darītavā ir arī pudeļošanas līnija, par kuru daudzas mazās darītavas var tikai sapņot. Šobrīd plānots alu pildīt Latvijā netipiskajās 0,33 litru pudelēs un KEG mucās.

Reklāma
Reklāma

Nākotnē paredzēts alu pildīt arī bundžās, nav izslēgts arī 0,5 litru tilpums. Mēnesī darītavā plānots uzbrūvēt ap 25 000 litru alus, gadā – 300 000 litru. Samērā mazai darītavai – pieklājīgi.

Salīdzinājumam – “Valmiermuižas alus” jauda ir divi miljoni litru, arvien lielāku popularitāti gūstošais “Labietis” uzbrūvē ap 200 000 litriem gadā.

Jegors stāsta, ka Latvijā ar sievu ieradies pirms pusgada (Igors uzņēmumu reģistrējis pērn septembrī. – Aut.), paši arī dzīvo Ādažos pavisam netālu no darītavas.

Taču saistība ar Latviju bijusi arī iepriekš – mamma jau piecus gadus dzīvojot Latvijā, strādā par dizaineri. Ir arī darītavas logotipa, etiķešu dizaina autore. Īpašnieks Igors Jamčuks meklējis dizaineru etiķetēm un logotipam. Viss novedis pie tā, ka Jegora mamma ieteikusi savu dēlu kā aldari.

Kāpēc “V1”? Tas saistīts ar Igoram tuvo aviāciju – tas esot punkts pacelšanās laikā, kuru sasniedzot vairs nevar apstāties – atliek vien pacelties un doties uz priekšu.

“Man te ļoti patīk. Kluss, viss ir sakārtots. Nav bijušas nekādas problēmas – ja visa dokumentācija ir kārtībā, nekrāpies, tad viss ir kārtībā,” norāda Jegors.

Šobrīd viņi strādā pie tirgus izpētes – paralēli veikalu “ieņemšanai” viņi gatavojas piedāvāt īpašas alus šķirnes Latvijā esošajiem japāņu un ķīniešu restorāniem, kuros šobrīd pasniedzot tikai parastus lāgerus.

Viņi grib šo restorānu publikai iemācīt dažādus ēdienus papildināt ar dažādiem alus stiliem. Bet kopumā lielais mērķis ir eksports uz Ķīnu, Vjetnamu. Krievija plānos nav, ņemot vērā rubļa zemo kursu.

“Vēl ceram sadarboties ar “Air Baltic” un lidostu “Rīga”, citām lidsabiedrībām, kurās ar atšķirīgu etiķeti, interesantām garšām mēs varētu parādīties. Drīz tiksimies ar “Air Baltic” pārstāvjiem un runāsim par iespējamo sadarbību,” norāda Jegors.

Viņš sacīja, ka no darītavas alu pārdos par apmēram 90 centiem, kas nozīmē, ka veikalā alus varētu maksāt no 1,2 līdz 1,5 eiro par pudeli atkarībā no veikala uzcenojuma. Bāros un restorānos cena gan noteikti būs augstāka.

Kā tas nākas, ka viņi ir tik atvērti apmeklētājiem? Reti krievu tautības cilvēki par savu biznesu stāsta tik atklāti. “Gribam būt maksimāli atvērti jebkuram, mums nav ko slēpt, neskaitot receptes, lai gan arī tās var atrast internetā. Esam lepni par darītavu,” stāsta Jegors.

Pavisam nesen darītavā tika sarīkota arī atvērto durvju diena, kad tajā pulcējās alus pazinēji. Piemēram, mazās alus darītavas “Nurme” aldaris Uģis Narvils norādīja, ka darītava ir ļoti iespaidīga.

“Noteikti iekārtu ziņā otra labākā mazā darītava Latvijā aiz “Valmiermuižas”. Pudeļošanas līnija, pasterizācijas tunelis, visa sistēma automātiska – nevienā citā mazajā darītavā šobrīd nav ne tuvu nekas tāds,” norāda Uģis.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.