Radošās darbības nedēļas “radi!2019” atklāšanas pasākums.
Radošās darbības nedēļas “radi!2019” atklāšanas pasākums.
Publicitātes foto.

“Radi!2019” laikā īstenos Radošo industriju tūrisma misijas četrās Latvijas mazpilsētās 0

Atklājot radošās darbības nedēļu“radi!2019”,Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) izziņojusi Radošo industriju tūrisma misijas četrās Latvijas pašvaldībās. Šogad, aktualizējot radošo industriju potenciālu tūrisma attīstībā, radošo industriju profesionāļu komanda jūnijā dosies uz Aizputi, Aknīsti, Staiceli un Līgatni, lai kopā ar pašvaldību un nevalstiskā sektora pārstāvjiem meklētu labākos risinājumus un izstrādātu individuāli pielāgotus plānus tūrisma vides uzlabošanai, tā portālam “La.lv” pastāstīja Radošās darbības nedēļas “radi!2019” mediju koordinatore Laura Giptere.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Par iespēju izmantot radošo industriju profesionāļu potenciālu savas pilsētas tūrisma piedāvājuma stiprināšanā šogad īpaši organizētā konkursā sacentās 11 Latvijas mazpilsētas – Lubāna, Aknīste, Aizpute, Kandava, Sabile, Līgatne, Mazsalaca, Rauna, Staicele, Saulkrasti un Valdemārpils. No to vidus konkursa žūrija – radošo industriju un tūrisma nozares profesionāļi – izraudzījās pa vienai pašvaldībai no katra reģiona, kurā tiks organizētas Radošo industriju tūrisma misijas.

“Radi!2019” laikā īstenos Radošo industriju tūrisma misijas četrās Latvijas mazpilsētās
CITI ŠOBRĪD LASA

Lai izstrādātu kvalitatīvu un aizraujošu pilsētas tūrisma piedāvājumu, būtisku ieguldījumu un pievienoto vērtību, izmantojot arhitektūras, dizaina, kino, izpildītājmākslas, tēlotāja mākslas, mūzikas, pasākumu, televīzijas, radio, sociālo un interaktīvo mediju,reklāmas un zīmolvadības, datorspēļu un interaktīvo mediju programmatūras, kā arī kultūras mantojuma elementus, var sniegt tieši radošās industrijas.

Lai gan katrai mazpilsētai ir savas individuālas problēmas, izvērtējot pieteikumus, bija vērojamas arī kopīgas iezīmes, atzīst konkursa žūrijas pārstāvji.

“Pilsētām – reizēm nepamatoti – trūkst ambīciju, identitātes sajūtas un plašāka redzējuma par sasniedzamajiem mērķiem, attīstot tūrismu. Kāda nav definējusi mērķauditoriju, citai trūkst izpratnes, kā pozicionēt sevi tūristu vidū, tostarp veidot zīmolu un piedāvājumu. Dažiem ir nepietiekami attīstīta sadarbībavai sasaiste ar jau esošām labām iniciatīvām. Vēl kāds nespēj apvienot daudzveidīgas apskates vietas un aktivitāšu iespējas vienotā piedāvājumā, un visos šajos gadījumos radošās industrijas un dizaina domāšana var būt efektīvs līdzeklis vēlamā rezultāta sasniegšanai,” pilsētu pieteikumus konkursam komentē žūrijas priekšsēdētāja, LIAA Tūrisma departamentavadītāja Inese Šīrava.

Radošo industriju tūrisma misijas notiks 13. jūnijā – Līgatnē, 18. jūnijā – Aknīstē, 20. jūnijā – Aizputē un 26. jūnijā – Staicelē.

To laikā īpašās darba grupās tiks izstrādāti konkrēti risinājumi katras pilsētas tūrisma nozares attīstībai, turklāt ikviens interesents aicināts piedalīties radošajās darbnīcās, daloties ar savām idejām un priekšlikumiem pilsētas tūrisma piedāvājuma pilnveidošanai.

Reklāma
Reklāma

“Mazpilsētām ir katrai sava specifika un iespējas. Taču pēdējo gadu laikā tūrismā sevišķi aktuālas kļuvušas divas tendences. Pirmkārt, tā ir cilvēku vēlme pēc autentiskām pieredzēm, atšķirīgas kultūras un vēlmes brīdi “izdzīvot būšanu vietējam” nepazīstamā vidē. Otrkārt, tā ir iespēja aizbēgt no digitālajām tehnoloģijām un paņemt tā saucamo “digitālo detoksu”. Mazpilsētas asociējas ar lēnāku dzīves tempu, tāpēc ir pievilcīgas šī mērķa sasniegšanai,” mazpilsētu priekšrocības raksturo žūrijas pārstāvis Edgars Pētersons, kurš ir stratēģiskais plānotājs un partneris radošajā aģentūrā “Weekend”.

Viens no veidiem, kā uzlabot pilsētas tūrisma piedāvājumu, ir paplašināt sadarbību ar privāto un nevalstisko sektoru, kas rezultējas ne vien plašākā ideju piedāvājumā, bet arī iesaista arvien lielāku skaitu cilvēku šo ideju īstenošanā. “Tāpat būtiski savā piedāvājumā ir ne vien izcelt kādu konkrētu fizisku tūrisma objektu, bet gan pārvērst to par “tūrisma magnētu”, papildinot ar jaunu, unikālu saturu, pieredzi, ko ikviens var izbaudīt kā piedzīvojumu,” norāda Pētersons.

Radošās darbības nedēļu „radi!2019”iniciē Latvijas Republikas Kultūras ministrija unrīko nodibinājums “Creativity Lab” sadarbībā arLatvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. Radošās darbības nedēļas „radi!2019” jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapā šeit.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.