Lidojums ar privāto lidmašīnu gan laika, gan izmaksu ziņā esot izdevīgāks nekā ar satiksmes lidmašīnu, uzskata Latvijas uzņēmumā “Tarragon”.
Lidojums ar privāto lidmašīnu gan laika, gan izmaksu ziņā esot izdevīgāks nekā ar satiksmes lidmašīnu, uzskata Latvijas uzņēmumā “Tarragon”.
Publicitātes foto

Nākamgad plāno eksportēt vismaz 10 Latvijā ražotas lidmašīnas 8

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Attīstoties mazajai aviācijai, lidojumi kļūst pieejamāki un ērtāki. Kādreiz lidojumi ar privāto lidmašīnu, piemēram, uz biznesa tikšanos citā valstī, tika uzskatīti par ekskluzīviem, bet pamazām tā arī Baltijas valstīs kļūst ierastāka prakse.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

Arvien biežāk pasaulē privātās lidmašīnas izmanto ne vien ceļošanai, bet arī ikdienā – kā gaisa taksometru lidojumiem uz darbu. Gan Eiropā, gan ASV ir attīstīta infrastruktūra šādu lidmašīnu apkalpošanai. Latvijas lidmašīnu ražotāja “Tarragon” mērķis – lai starp šiem gaisa kuģiem pēc iespējas vairāk būtu Latvijā ražotu.

“Tarragon” ražotās lidmašīnas ir ultravieglas, pašmasa vien 337–380 kg, un spēj attīstīt pat 370 km/h lielu ātrumu, bet viena lidojuma laikā veikt līdz 1300 km attālumu.

CITI ŠOBRĪD LASA
Lai vadītu lidmašīnas, nepieciešama pilota licence. Ar šīm lidmašīnām iespējams lidot līdz 3–3,5 km augstumā. Lidmašīnu vieglums un manevrētspēja tiek panākta, korpusa ražošanā izmantojot oglekļa šķiedras materiālus, līdzīgi kā būvējot F1 formulas.

Ingemārs Butkevičs, “Tarragon” pārstāvis un lidmašīnas pilots: “Nupat esam ražotni pārcēluši no Ādažiem uz Rīgu, 4500 kvadrātmetru platību, un pie mums strādā šīs nozares sava aroda profesionāļi, bet šobrīd meklējam CNC metālapstrādes mehāniķi un inženieri. Vienas lidmašīnas ražošana prasa apmēram pusgadu, bet vēlamies kāpināt ražošanas tempus.

Nākamgad plānojam vairāk strādāt Itālijas virzienā, bet kā nākamo izpētīt Francijas tirgu. Plānojam eksportēt vismaz desmit lidmašīnas. Šīs lidmašīnas ir kā īpaša rotaļlieta vīriešiem. Privāta lidmašīna – militārs stils, ekskluzīva, būvēta katram individuāli.

Iespējams izvēlēties dzinēju, propelleru, krāsojuma dizainu, avionikas aprīkojumu, salona apdari. Vienas lidmašīnas cena ir aptuveni 200 tūkstoši eiro, un, lai saņemtu pilota licenci, nepieciešams iziet deviņu mēnešu apmācību kursu, kas maksā ap 4500 eiro.”

Butkēvičs uzskata, ka mūsdienās lidojums uz Varšavu ar privāto lidmašīnu ir izdevīgāks nekā ar satiksmes lidmašīnu, jo rada laika ekonomiju. “Piemēram, ar “Tarragon” izlidojot plkst. 10 no Rīgas, pēc divām stundām jau esat Polijas lidostā, pulksten 13 iespējams būt uz tikšanos, pulksten 15 jau varat lidot atpakaļ, ietaupot izdevumus par viesnīcu. Faktiski dienas laikā iespējams nokļūt gan uz tikšanos, gan atpakaļ Rīgā, par to iztērējot aptuveni 200–250 eiro,” saka uzņēmuma pārstāvis.

Latvijā ražotās “Tarragon” lidmašīnas ieraugāmas Latvijas, Itālijas, ASV, Spānijas, Meksikas, Lietuvas, Šveices, Beļģijas un Vācijas debesīs. Jau šobrīd starp uzņēmuma klientiem ir viens no F1 pilotiem, kā arī “Moto GP” sportists.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.