“Jaunās konservatīvās partijas” saraksta līdere Rīgas domes vēlēšanās Linda Ozola ierodas uz preses konferenci, kurā iepazīstina ar partijas programmas prioritātēm Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās.
“Jaunās konservatīvās partijas” saraksta līdere Rīgas domes vēlēšanās Linda Ozola ierodas uz preses konferenci, kurā iepazīstina ar partijas programmas prioritātēm Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās.
Foto: Paula Čurkste/LETA

RD ārkārtas vēlēšanu oficiālajā aģitācijas periodā dāsnākos tēriņus atļāvusies “JKP”, “LKS” un “Saskaņa” 1

Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu oficiālais aģitācijas periodā līdz šim partijas iztērējušas kopumā 548 957 eiro, un dāsnākos tēriņus atļāvusies Jaunā konservatīvā partija, Latvijas Krievu savienība un partija “Saskaņa”, aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Lasīt citas ziņas

Jaunā konservatīvā partija līdz 24.jūlijam izlietojusi 140 995 eiro, Latvijas Krievu savienība – 76 866 eiro, “Saskaņa” – 75 117 eiro, partija “KPV LV” – 68 916 eiro, “Jaunā Vienotība” – 51 756 eiro, “Gods kalpot Rīgai” – 45 231 eiro, Zaļo un Zemnieku savienība – 31 400 eiro, Attīstībai/Par!/”Progresīvie” – 27 268 eiro, “Alternative” – 28 042 eiro, Nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”/Latvijas Reģionu Apvienība – 3361 eiro.

Vairākas sīkpartijas oficiāli aģitācijai nav iztērējušas ne centa.

CITI ŠOBRĪD LASA

KNAB informācija liecina, ka partijas atkarībā no savas individuālās pieejas lielākās summas tērējušas sevis popularizēšanai vides reklāmās, presē, radio un televīzijā.

KNAB arī apliecināja, ka nav sācis nevienu pārbaudi saistībā ar administratīvo resursu tērēšanu priekšvēlēšanu aģitācijai.

Partijas un partiju apvienības, kas iesniegušas deputātu kandidātu sarakstu, priekšvēlēšanu izdevumos oficiālajā aģitācijas periodā var tērēt līdz 171 706 eiro.

Savukārt ar partijām nesaistīta persona priekšvēlēšanu aģitācijai drīkst iztērēt līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.

LETA jau rakstīja, ka atsevišķas partijas bija sākušas reklamēšanos Rīgas domes vēlēšanām vēl pirms bija stājies spēkā oficiālais aģitācijas periods. Līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar līdz šim izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu.

Saeima par Rīgas domes atlaišanu lēma šī gada sākumā, savukārt Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas notiks augusta pēdējā sestdienā.

Laika periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Reklāma
Reklāma

Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.

Administratīvo resursu izlietošana vēlēšanām ir aizliegta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.