Jānis Baumanis trasē.
Jānis Baumanis trasē.
Publicitātes foto

Latvieši atkal var cīnīties par uzvarām, Rīgā lielais rallijkross 0

Šajā nedēļas nogalē Rīgā, Biķernieku trasē, norisināsies pasaules rallijkrosa čempionāta devītais posms “Neste World RX of Latvia”. Kopumā trīs klasēs pieteikti 74 dalībnieki, no kuriem četri ir latvieši. Mūsu līdzjutējiem būs ko atbalstīt!

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Pasaules čempionāta ieskaitē ar pašām spēcīgākajām “Supercar” mašīnām uz starta izies 20 dalībnieki, arī Jānis Baumanis. Eiropas čempionāta “Supercar” klasē būs 29 dalībnieki ar Reini Nitišu priekšgalā, bet starp Eiropas “Super 1600” klases 25 braucējiem ir vēl divi latvieši – Artis Baumanis un Arnis Odiņš. Sacensības tiešraidē translēs “LTV 7”.

Tuvu titulam

Tieši uz abām Eiropas ieskaites klasēm mūsu līdzjutēji var likt vislielākās cerības, jo gan Reinis Nitišs, gan Artis Baumanis uz Rīgas posmu ierodas kā kopvērtējuma līderi. Turklāt “Supercar” Eiropas čempionātam šis būs noslēdzošais posms, kurā noskaidrosies visi godalgoto vietu ieguvēji. Kopvērtējumā Nitišs ir diezgan pārliecinošs līderis. Lai Rīgā kļūtu par čempionu, viņam pietiek ar iekļūšanu pusfinālā. “Es punktus cenšos neskaitīt, jo tāpat kā visos citos posmos arī Biķerniekos mērķis ir tikai viens – uzvara, un tad jau arī čempionāta kopvērtējumā viss būs kārtībā,” smaidot stāsta Reinis. “Šosezon atkal esmu ticis pie iespējas cīnīties par uzvarām, saņemt kausus un pagaršot šampanieti. Jūtos daudz brīvāk ar apziņu, ka spēju cīnīties. Šobrīd Eiropas čempionātā rūpnīcas vēl nav īpaši iesaistījušās, tādēļ mašīnas ir daudz līdzīgākas. Varu vairāk smaidīt, un šis gads man neapšaubāmi sagādā vairāk pozitīvu emociju nekā divi iepriekšējie.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Super 1600” klasē Artis Baumanis arī ir čempionāta kopvērtējuma līderis, taču tikai par vienu punktu atpaliek viņa komandas biedrs lietuvietis Rokas Bacjuška. Viņi Rīgā vēl nesadalīs sezonas godalgas, jo izšķirošais posms norisināsies oktobra vidū Vācijā. “Komandā ir ļoti laba gaisotne. Visas mūsu vienības automašīnas kopvērtējumā atrodas labāko piecniekā. Viens otru atbalstām un mācāmies no kļūdām. Rīgā uzdevums būs nemainīgs – cīnīties par augstākajām vietām,” stāsta Artis Baumanis.

Cīnīsies par finālu

Savukārt prestižākajai “World RX” klasei bez Latvijas posma ir ieplānotas vēl trīs sacensības, un čempionāts noslēgsies 25. novembrī Dienvidāfrikā. Pirms “Neste World RX of Latvia” Jānis Baumanis kopvērtējumā ieņem 9. vietu, bet pirmais pārliecinoši ir zviedrs Johans Kristofersons, kurš pērn tieši Biķerniekos divus posmus pirms beigām nodrošināja sev čempiona titulu. Jāteic, ka jau otro sezonu Kristofersona un “Volkswagen” komandas dominance izskatās diezgan nomācoši – zviedrs šogad uzvarējis septiņos posmos un tikai vienā nepārspēts palika titulētais “Peugeot” komandas pilots Sebastjans Lēbs. Pasaules čempionāta “Supercar” klasē beidzamo gadu laikā izvērsusies ļoti spēcīga konkurence, kurā dominē autoražotāju atbalstītās lielbudžeta komandas. Mazajām privātkomandām ir ļoti sarežģīti, lai neteiktu, ka neiespējami cīnīties par goda pjedestālu, – liels sasniegums ir iekļūšana starp sešiem finālbrauciena dalībniekiem.

Par spīti tam vienīgais Latvijas pārstāvis pasaules čempionātā Jānis Baumanis ir apņēmības pilns: “Nav noslēpums, ka rūpnīcas komandas spērušas vēl pāris soļus uz priekšu kopš brīža, kad tās ienāca čempionātā. Neskatoties uz to, sezona līdz šim padevusies samērā laba. Turklāt no Kanādas izdevās atvest mājās arī kausu “Super Charge” – balvu par ātrāko finālbrauciena startu. Rīgas posms nebūs viegls, un būs nepieciešama arī veiksme, bet darīšu visu, lai izdotos sasniegt finālu. Runājot par nākamo sezonu, vēlos turpināt startēt “Pasaules RX”, kur var sacensties ar labākajiem, tāpēc meklējam finansējumu, lai varētu braukt čempionātā. Taču to skaidri zināsim tikai nākamgad. Tāpat gaidām brīdi, kad parādīsies elektromašīnas. Varbūt būsim tur kādā komandā, bet šobrīd par to grūti spriest. To mēs redzēsim marta sākumā. Tikt rūpnīcas komandā ir grūtāk, nekā var iedomāties, tomēr mērķis ir tur iekļūt un izbaudīt, kā ir braukt ar rūpnīcas komandas mašīnām. Šobrīd ir trīs rūpnīcu komandas, no kurām viena ies prom un nākamgad paliks divas. Vai nāks kāda jauna rūpnīcas komanda, to pat organizatori vēl nezina.”

Reklāma
Reklāma

“Audi” nesen paziņoja, ka šīs sezonas beigās pārtrauks atbalstīt “EKS” komandu. Savukārt par elektromašīnām var teikt, ka Starptautiskā automobiļu federācija ir apņēmības pilna rallijkrosu padarīt par pirmo, kur tiek izcīnīts pasaules čempiona tituls ar elektromobiļiem. Jaunāko tendenču iespaidā vairāki autoražotāji šo ideju esot uzņēmuši ar entuziasmu. Sākotnēji bija noteikts, ka pirmais pasaules čempionāts elektriskajām mašīnām norisināsies jau 2020. gadā, taču nesen tika paziņots ka rallijkrosa elektromobiļu klases starts tiek pārcelts uz 2021. gada sezonu, lai autoražotājiem būtu vairāk laika pieņemt lēmumu par dalību šajās sacensībās.

Tālāki lidojumi

Atgriežoties pie “Neste World RX of Latvia”, trase ir pilnībā gatava, un organizatori ir sarūpējuši arī jaunumus. “Biķernieku trase šogad kļuvusi vēl labāka nekā iepriekš, jo, sagaidot pasaules čempionāta posmu, ir ieguldīts pamatīgs darbs gan no organizatoru, gan trases saimnieku puses. Divus gadus Latvijas posms atzīts par čempionāta labāko, un arī šogad mērķis ir to atkārtot. Trasē uzlabots esošais tramplīns, un, lai gan tas kļuvis zemāks, lidojumi būs tālāki, ko vislabāk redzēsim priekšpiedziņas mašīnu sacensībās. Visus noteikti pārsteigs arī A tribīne, kas būs aprīkota ar skaistiem, individuāliem krēsliem Latvijas nacionālajās krāsās,” stāsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas vadītājs Andris Lukstiņš.

Savukārt “RA Events” direktors Raimonds Strokšs papildina: “Mēs nekad neapstāsimies un, sarīkojot sacensības, vienmēr centīsimies spert soli uz priekšu. To ir ļoti viegli izdarīt, ja ir partneri, kas visi sadodas rokās viena kopīga mērķa vārdā. Pat tribīņu piegādātāji no Vācijas ir iedegušies par mūsu posmu un B tribīni paguva uzbūvēt divarpus dienu laikā, kas ir pārliecinošs rekords. Šogad īstenosim vairāku gadu sapni un sarīkosim dalībnieku parādi, kas faktiski būs pasākums pasākumā – 13. septembrī sacensību mašīnas aizvedīsim uz Vecrīgu, kur tās būs publiski apskatāmas pie Rīgas domes, tad izbrauksim līdz Brīvības piemineklim, kur visiem interesentiem būs iespēja satikt braucējus un saņemt autogrāfus. Turpat arī paziņosim starta kārtību pasaules čempionāta pirmajam kvalifikācijas braucienam.”

Sacensību programma

13. septembris

18.00 dalībnieku parāde no Rātslaukuma līdz Brīvības piemineklim

15. septembris

9.00 treniņbraucieni

11.45 1. kvalifikācija

14.30 2. kvalifikācija, 3. kvalifikācija (“EuroRX Super1600”)

17.00 autogrāfu sesija fanu zonā

16. septembris

8.45 treniņbraucieni

9.45 3. kvalifikācija (“WorldRX”, “EuroRX Supercar”), 4. kvalifikācija

12.45 autogrāfu sesija fanu zonā

13.40 pusfināli “EuroRX Super1600”, “EuroRX Supercar”; fināls “EuroRX Super1600”

15.00 pusfināls “WorldRX”; fināls “EuroRX Supercar”, “WorldRX”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.