Foto: Rīgas brīvostas pārvalde

Rīgas ostā graudu sezona rit pilnā sparā 0

Pirmdiena no Rīgas ostas graudu termināļa Alpha osta uz Sauda Arābiju dodas viens no lielākajiem Panamax tipa graudu kuģiem, kādi ir apkalpoti Latvijas ostās.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Kuģis MARIA, kura garums ir 225 metri, bet platums sasniedz 32,3 metrus, no Rīgas aizvedīs 71 tūkstoti tonnu ar Latvijas jauno graudu ražu. Šādu graudu daudzumu uz ostu iespējams nogādāt ar 3550 kravas automašīnām, vai 1180 dzelzceļa vagoniem.

Šāda izmēra kuģu pieņemšanai ostā un apkalpošanai graudu sezonas laikā ir nepieciešama gan jaudīga ostas kuģošanas infrastruktūra – atbilstošs kuģošanas kanāls un piestātnes, gan arī apjomīga autotransporta un dzelzceļa apkalpošanas kapacitāte, jo īsā laika sprīdī terminālī jāapkalpo liels daudzums transporta vienību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šādas iespējas lielo graudu kuģu apkalpošanai Latvijā pašreiz piedāvā tikai Rīgas osta un tās graudu termināļi.

Ostas uzņēmumos kuģu ātrai un efektīvai apkalpošanai ir nepieciešamas ne tikai ātras un mūsdienīgas ostas iekārtas, bet arī pietiekama graudu kraušanas un glabāšanas kapacitāte.

Tādēļ mērķtiecīgi tiek attīstīta arī lauksaimniecības produktu pārkraušanai un uzglabāšanai paredzētā infrastruktūra ostas uzņēmumos – termināļos izbūvētas jaunas, modernas graudu noliktavas, investēts jaunās tehnoloģijās un iekārtās.

Labības kravas ir viens no straujāk augošajiem segmentiem Rīgas ostā pēdējos desmit gados. Kopš 2010. gada labības produktu apgrozījums ir pieaudzis par vidēji 21% gadā.

Sevišķi straujš graudu apjomu kāpums bija pērngad, kad ostas termināļos pārkrāva 2,07 miljonus tonnu graudu, sasniedzot pieaugumu par 33%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Ņemot vērā Latvijas zemnieku prognozes par jauno ražu un labvēlīgos laika apstākļus ražas novākšanai, arī šogad Rīgas ostā tiek gaidīts graudu kravu apgrozījuma pieaugums.

Latvijas zemnieku saražotie graudi no Rīgas ostas tiek eksportēti un ar kuģiem nonāk visdažādākajās pasaules valstīs. 2019. gadā puse no visām graudu kravām tika nosūtīta uz Nigēriju, bet labība sūtīta arī uz Ganu, Turciju, Dienvidāfriku, Sudānu, Libānu, Ēģipti un ostām Eiropas valstīs.

Reklāma
Reklāma

Pašreiz Rīgas ostas termināļos notiek ļoti aktīva graudu pieņemšana gan no kravas automašīnām, gan dzelzceļa. Šosezon graudus Rīgas ostā pieņem un apstrādā 11 abos Daugavas krastos esoši ostas uzņēmumi.

Ostas uzņēmumu 2020. gadā sniegtie dati rāda – kopējā Rīgas ostas graudu pārkraušanas jauda – visu uzņēmumu uzglabāšanas un pārkraušanas iespējas, – sasniedz pat 7,3 miljonus tonnu gadā.

Tas nozīmē, ka Rīgas ostas uzņēmumiem vēl joprojām ir pietiekama neizmantota kapacitāte papildu labības produktu pārkraušanā un apstrādē.

Publikācija tapusi sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.