Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto Reuters/Scanpix/LETA

Rosina līdz 5% samazināt PVN preses izdevumiem 0

Latvijas Preses izdevēju asociācija rosina līdz 5% samazināt pievienotās vērtības nodokli (PVN) preses izdevumiem.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Asociācijas izpilddirektors Guntars Līcis aģentūrai LETA sacīja, ka ir nepieciešams atvērt diskusiju par PVN apmēru preses izdevumiem. Kādreizējā Ministru prezidenta Ivara Godmaņa valdība savulaik PVN likmi preses izdevumiem pacēla no 5% uz 12%, pamatojoties uz to, ka ir “grūti laiki un ka katram jāsniedz sava artava”.

Taču, situācijai valstī uzlabojoties, PVN atpakaļ nenoslīdēja, piebilda Līcis, norādot, ka veidojas situācija, ka grūtie laiki vieniem ir beigušies, bet citiem nav.

CITI ŠOBRĪD LASA
Līča ieskatā būtu tikai godīgi atgriezties pie 5% PVN likmes presei, lai veicinātu mediju kvalitāti un konkurētspēju.

“Ja runājam par pazemināto likmi vispār, tad, ja paskatās uz medijiem un nodokļu likmēm visā “vecajā Eiropā”, tad PVN likme pamatā ir nulle procenti. Kāpēc tā? Var spekulēt, ka mediji tur bijuši ļoti ietekmīgi un izcīnījuši savas pozīcijas.
Taču jāsaprot, ka “vecās Eiropas” valstis labi apzinās informācijas kanālu nozīmi demokrātijas pastāvēšanā, tāpēc saglabāta pazeminātā PVN likme. Minētajās valstīs radīti arī citi papildu atbalsta mehānismi medijiem. Latvijā PVN likmes pārskatīšana presei varētu būt viens no atbalsta instrumentiem,” teica Līcis.

Tāpat svarīgi pēc iespējas ātri risināt situāciju ar abonētās preses piegādi lauku teritorijās, kas līdz šim tika zināmā mērā atbalstīta no valsts, AS “Latvijas Pasts” sedzot ar to radītos zaudējumus.

Ar 2020.gadu līdzšinējais modelis beigs pastāvēt, un tas nozīmē, ka ir radies jauns izaicinājums medijiem un valdībai, risinot šo jautājumu, teica Līcis.

Viņa vērtējumā sarunas par to patlaban norit, taču tās nenotiek tik gludi, cik gribētos. “Klāt ir jauna abonēšanas kampaņa, laiks, kad jāsāk domāt par līgumiem, bet skaidrības nav, turklāt nevienā no pusēm,” uzsvēra Līcis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.