Foto: ekrānuzņēmums no video

Šadurskis par iespējamām problēmām: “Nevar gūt priekšstatu, kas ir skola, ja mācības notiek attālināti!” 4

„Ir grūti runāt par attālināto mācību kvalitāti. Tā ir nesalīdzināmi lielāka slodze skolotājiem, vecākiem un arī skolēniem, kas nopietni domā par mācībām.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

Ceru, ka vasarā ir nopietni strādāts pie tā, lai atvieglotu šīs attālināto mācību programmas un platformas, ja būs jāmazina A modeļa nodarbību īpatsvars un būs jāpāriet vairāk uz B un C modeli,” jaunā mācību gada sākumu RīgaTV 24 raidījumā „Dienas personība ar Veltu Puriņu” komentēja bijušais izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (JV).

Šadurskis domā, ka sākumskolu audzēkņiem par attālinātajām mācībām un skolu vispār varētu būt pavisam cits priekšstats, nekā tas ir patiesībā un ko ir stāstījuši vecākie brāļi un māsas. „Nevar gūt priekšstatu, kas ir skola, ja mācības notiek attālināti. Līdz ar to lielākā daļa skolu ir izvēlējušās A modeli, kas ir mācības klātienē.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc bijušā izglītības un zinātnes ministra domām esot jāskatās, kas notikšot turpmāk, rudens parasti nākot ar dažādām slimībām un vīrusiem.

„Man ir grūti stādīties priekšā, kas notiek, ja, piemēram, kāds skolēns klasē saslimst. Visi skolotāji, kas ir strādājuši šajā klasē, kļūst par kontaktpersonām, kam ir jāievēro pašizolācija. Tas automātiski nozīmē lielā daļā skolu pāriešanu uz mācībām attālināti, skolotājiem strādājot mājās no saviem datoriem.”

Problēmas šajā mācību gadā būšot, uzskata Šadurskis, taču vienlaicīgi izsaka cerību, ka izglītības un zinātnes ministrija ir nopietni domājusi par to, ko darīt tālāk, ja būs jāmazina A modeļa nodarbību īpatsvars un jāpāriet vairāk uz B un C modeli, lai atvieglotu attālināto mācību programmas un platformas.

„Visvairāk ir jādomā par vecākiem, jo, ja bērns nav patstāvīgā kontaktā ar pedagogiem, tad vecākiem ir jāspēj palīdzēt apgūt ne tikai mācību saturs, bet arī mācību metodes. Bērns ir jāiemāca mācīties”.