Tramvajs Jaunķemeros pirms Pirmā pasaules kara.
Tramvajs Jaunķemeros pirms Pirmā pasaules kara.
Arhīva foto

1910. gada 1. aprīlī. Jaunķemeru tramvaja būves likstas 0

Pirms 110 gadiem laikraksts “Dzimtenes Vēstnesis” konstatēja: “Ķemeros patlaban no jauna tiek uzsākti darbi pie elektriskā ielu dzelzceļa būves starp Ķemeriem un jūrmalu. Līdz šim pie tā gandrīz nekas netika darīts, atskaitot zemes darbus, kurus pabeidza pagājušajā rudenī.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas
Cik noskārstams, tad šinī sezonā no dzelzceļa galīgas uzbūves nav ko domāt, lai gan visu ziemu, siltam laikam pastāvot, ceļu bez steigas varēja uzbūvēt jau līdz vasaras sākumam.

Tagad būtu jāvēlas, kaut līdz sezonas atklāšanai pabeigtu mazākais to gabalu, kas iet caur Ķemeriem un gar peldu māju, jo vasarā būves darbi uz kūrorta galvenās ielas un parkā nekādā ziņā nebūtu ciešami.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunķemeros, netālu no Kauguriem, kur tiks celta elektriskā dzelzceļa gala piestātne, līdz šim, pateicoties ļoti stingriem būves noteikumiem, iznomāti tikai 10 gruntsgabali; šovasar tur nāks gatavas divas vasarnīcas. (..) Vecķemeros no kuratora pārvaldes bija nolemts šogad izbruģēt dažas ielas, bet slikto ceļu dēļ nebija iespējams piegādāt vajadzīgos akmiņus, kamdēļ bruģēšana, domājams, būs jāatliek uz vēlāku laiku.

Še jāpiezīmē, ka ielas miestiņā lietainā laikā patiesi mēdz būt šausmīgas.”

Elektrisko tramvaju līdz Jaunķemeru pludmalei Ķemeru kūrorta viesiem tomēr vēl nācās gaidīt divus gadus – to atklāja tikai 1912. gada 3. jūnijā.

Sešus kilometrus garajā līnijā no dzelzceļa stacijas līdz jūrmalai kursēja pieci motorvagoni, bet četri vagoni bija piekabināmi. Pirmais pasaules karš pasākumu izpostīja, tāpat kā sākumā rožainās Jaunķemeru attīstības izredzes. Vagons ar iekšdedzes dzinēju, izmantojot veco sliežu ceļu, kursēja arī 30. gados, līdz to izkonkurēja autobusi.