Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

“Siltumserviss Rīga” taisnojas, kā māk: pagrabi bijuši aizslēgti, atslēgas pazudušas… 1

Kaut arī oktobra beigās tūkstošiem rīdzinieku joprojām pauž neapmierinātību ar siltumapgādi viņu dzīvokļos, uzņēmumā “Siltumserviss Rīga”, kurš atbild par pašvaldības uzņēmuma “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) apsaimniekoto daudzstāvu dzīvojamo namu iekšējās siltumapgādes sistēmu uzturēšanu, apgalvo pretējo. Siltumam esot pieslēgti visi 2400 RNP Rīgas apsaimniekotie daudzdzīvokļu nami. Tas esot noticis jau 19.oktobrī.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Intervijā Latvijas Radio RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs gan atzīst, ka siltuma joprojām nav vai apgāde ir daļēji traucēta vēl aptuveni 115 daudzdzīvokļu namos.

26.oktobrī žurnālistiem sarīkotajā preses konferencē “Siltumserviss Rīga” valdes loceklis Alberts Sūna taisnojās, ka daudz namu neesot bijuši pieslēgti siltumam tāpēc, ka uzņēmuma darbinieki nav varējuši laikus piekļūt siltummezgliem šo namu pagrabos.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pagrabu durvis bijušas aizslēgtas, bet atslēgas pazudušas vai glabājušās pie šo namu vecākajiem vai vēl nezin kur…

Namu privātīpašnieki pat neļaujot uzņēmuma darbiniekiem piekļūt siltummezgliem, piekļuve tiekot atļauta tikai pēc mēnešiem ilgas saskaņošanas.

Uzņēmuma valdes loceklis Olafs Brežinskis savukārt taisnojās, ka aptuveni 300 daudzdzīvokļu namiem siltuma pieslēgšana aizkavējusies tāpēc, ka iedzīvotāji patvaļīgi esot piekļuvuši siltummezgliem un izlaiduši no stāvvadiem ūdeni. Daudzos dzīvokļos vajadzīgā siltuma neesot arī tāpēc, ka iedzīvotāji patvaļīgi nomainījuši radiatorus, to nomaiņu nesaskaņojot ar “Siltumserviss Rīga”.

Atklājums – vecas sistēmas

Otrs iemesls esot tas, ka daudzos namos siltumapgādes un karstā ūdens apgādes sistēmas ir novecojušas un tiktāl nolietojušās, ka neko labot vairs nav iespējams. Tās būtu jānomaina, to uzņēmums esot uzsācis. Taču pašlaik neviens nespēj atbildēt, cik varētu maksāt visu novecojušo sistēmu nomaiņa, kas, visticamāk, būs jāapmaksā namu iedzīvotājiem.

RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs atzīst, ka agrāk, kad ar namu iekšējo siltumapgādes sistēmu apkopi nodarbojies “Rīgas Siltums”, RNP nemaz lāga neesot zinājuši par novecojušajām siltumapgādes sistēmām. Tas viņam tagad esot atklājums.
Uz jautājumu, kur “Siltumserviss Rīga” bijis agrāk, ja namu iekšējās siltumapgādes sistēmu uzraudzību un apkopi tas sāka pārņemt šī gada februārī – astoņus mēnešus pirms jaunās apkures sezonas sākuma, Alberts Sūna apgalvo, ka uzņēmumā bijuši gatavi pieslēgt namus siltumam jau 1.oktobrī. Bet neesot paredzējuši, ka šo iemeslu dēļ pieslēgšana varētu aizkavēties.

Reklāma
Reklāma

Pārāk daudz negaidītu zvanītāju

Uz jautājumu, kāpēc uzņēmumā nevienu nevar sazvanīt, uzņēmuma valdes loceklis Tengizs Adamjancs savukārt taisnojās, ka neesot rēķinājušies ar tik lielu iedzīvotāju zvanu skaitu – vairāk nekā 1000 pieteikumu dienā.

Ar RNP noslēgtajā līgumā paredzētais dispečeru un tālruņa līniju skaits esot nepietiekams, lai reizē atbildētu uz visiem zvaniem.

Uzņēmuma dispečeru dienests vienlaikus varot uzklausīt 5 līdz 6 zvanītājus, kā arī nodrošināt vēl 20 zvanītāju gaidīšanu rindā.

Pašlaik uzņēmuma dispečeru centrā pastāvīgi darbojas četri, dažbrīd arī pieci cilvēki – tas esot pat vairāk nekā tika prasīts ar RNP noslēgtajā līgumā – divi naktī un trīs dienā.

“Siltumserviss Rīga” pārstāvji apgalvo, ka šīs apkures sezonas laikā visas ar apkuri saistītās problēmas daudzdzīvokļu namu iedzīvotājiem tikšot novērstas un ka pirmajā apkures sezonā, kurā uzņēmums sācis strādāt, vienmēr esot dažnedažādas problēmas. Turpmāk uzņēmums strādāšot labāk nekā līdz šim.

Ušakovs draud lauzt līgumu

Iespējams, ka pirmā apkures sezona “Siltumserviss Rīga” būs arī pēdējā. Jo uzņēmuma nespēja nodrošināt rīdziniekiem apkures pieslēgšanu ir acīmredzama. Sajuzdams, ka sašutušo rīdzinieku tūkstošu dēļ varētu sašūpoties arī viņa krēsls,. Rīgas pašvaldības vadītājs Nils Ušakovs publiski paziņojis, ka nākamā gada pavasarī, beidzoties apkures sezonai, lemšot par līguma laušanu ar šo uzņēmumu un naudas sodu līdz 500 000 eiro apmērā.

Ar Rīgas varas partiju “Saskaņu” saistīto pilnsabiedrību “Siltumserviss Rīga” veido četri uzņēmumi – SIA “SB”, SIA “Alpex”, SIA “Adapteris” un SIA “LEP Energy”.

Pēc “Firmas. LV” datiem, no “SB” 59,37% pieder Andrim Skrūskopam, bet mazākas daļas – Edijam, Samantai, Diānai un Antrai Blektēm. Uzņēmuma apgrozījums pērn bijis 11 miljoni eiro, bet peļņa – 0,74 miljoni eiro. “Alpex” pieder Igoram un Albertam Sūnām – attiecīgi 59,41% un 40,59%. Šis uzņēmums pērn strādājis ar 1,8 miljonu eiro apgrozījumu un 91 000 eiro peļņu.
SIA “Adapteris” vienīgais īpašnieks ir Tengizs Adamjancs, un šis uzņēmums pērn strādājis ar 1,2 miljonu eiro apgrozījumu un 150 000 eiro peļņu, savukārt “LEP Energy” pieder Pāvelam un Aleksandram Popoviem – attiecīgi 60% un 40%, un uzņēmums pērn strādājis ar 160 000 eiro apgrozījumu un 26 000 eiro peļņu

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.