Foto – Shutterstock

Soctīklus nepārzinoši uzņēmēji riskē: viņu pusdienas apēdīs konkurenti 1

Svarīgas lietas, kas jāuzsver savā CV, ja vēlies vadošu amatu (un soctīkli ir viena no tām!)

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Katrs darba meklētājs vēlas, lai viņa iepriekšējās karjeras apraksts jeb CV izceltos uz pārējos fona. Četri topmenedžeri atklāj, kas tieši vajadzīgs, lai uz tevi skatītos kā uz potenciāli spēcīgu vadītāju, vēsta dailymail.co.uk.

Karjeras soctīkla “LinkedIn” dibinātājs Reids Hofmans, Ariana Haftingtone no “Thrive Global:, Hārvardas profesors un “Medtronic” vadītājs Bils Džordžs un sociālo tīklu pārvaldības rīka “Hootsuite” boss Raiens Holmss aprakstīja pamata prasmes, kādas modernajā pasaulē nepieciešamas veiksmīgiem kandidātiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Visi četri eksperti ir guvuši milzu panākumus, kas viņiem ļauj ar pārliecību izteikties par biznesa līderu iezīmēm: mērķa un jēgas apziņu, spēju iedvesmot darbiniekus, tieksmi apgūt zināšanas un gatavību efektīvi izmantot sociālos medijus.

Tāpēc tad, ja vēlies paaugstinājumu pašreizējā darbā vai iesniegt CV jaunam amatam, pārliecinies, ka darba gaitu aprakstā ir uzsvērti šie četri punkti.

SASKATĪT VIRSUZDEVUMU UN JĒGU
Kā izteicās Ariana Haftingtone, viena no nākotnes vadītāja svarīgākajām prasmēm ir atrast un uzturēt uzņēmuma mērķa un jēgas apziņu vēl bez peļņas un izaugsmes.

Uzņēmumi, kas tiecas padarīt pasauli (vai vismaz mazu tās daļu) labāku vai kuru vīzija ir dižāka nekā vienkārša naudas pelnīšana lielākoties ir veiksmīgāki un piesaista spilgtākus talantus nekā tie, kuri nemēģina to darīt.

Šķiet, ka tūkstošgades un X paaudzes interesi visvairāk piesaista tieši tie uzņēmumi, kuri lepojas ar savām vērtībām.

“Šie jaunieši vēlas strādāt pie nozares līderiem, kas ir patiesi: atvērti, gatavi dalīties, uzticīgi savām vērtībām, empātiski, ar mērķa un misijas apziņu un, pats galvenais, apveltīti ar uzdrīkstēšanos pieņemt drosmīgus lēmumus,” uzsvēra Bils Džordžs.

Tāpēc tā vietā, lai lielītos, cik daudz naudas varat nopelnīt uzņēmumam, labāk padomā, kā pasniegt to, kā varat sniegt savu ieguldījumu virsuzdevuma sasniegšanā – un neaizmirstiet to minēt CV.

IEDVESMOT DARBINIEKUS
Modernajā darbavietā uzdevumu izpilde un konkrētu rezultātu sasniegšana ne vienmēr ir vienīgais svarīgais rezultāts.

Reklāma
Reklāma

Uzņēmumi darbiniekus vadītājus un ar kritiskās dromāšanas prasmi, spēju pastāvīgi mācīties un meklēt arvien jaunas iespējas savas karjeras attīstībai.
Tāpēc, kad piesakāties vadošam amatam, tā vietā, lai uzsvērtu, ka vadīsi komandu pretī mērķiem, dariet zināmu, ka sniegsiet darbiniekiem iespēju apgūt jaunas prasmes un mērķa apziņu.

PARĀDĪT VĒLMI MĀCĪTIES
Reids Hofmansus skaidro, ka nākotnes vadītājs ir cilvēks, kas pastāvīgi mācās, jo īpaši svarīgi tas ir tāpēc, ka tehnoloģijas attīstās ļoti strauji un grūti nosaukt tādu nozari, kur tas nebūtu būtiski.

Vadītājiem pastāvīga mācīšanās noteikti jāizceļ kā prioritāte – kā divus izcilus piemērus minot “Facebook” vadītāju Marku Cukerbergu un “Airbnb” šefu Braienu Česki.

“Kā vadītājam tev pašam jākļūst par mūžīgo studentu, lai spētu piemēroties mainīgajiem apstākļiem,” viņš uzsvēra. “Biznesa pasaule strauji mainās, un tu nevari paļauties tikai uz savu agrāko pieredzi, lai cik labi tev nebūtu veicies līdz pat šim brīdim.”

Protams, būtiski minēt arī savus akadēmiskos sasniegumus un uzskaitīt, kas apgūts karjeras laikā līdz šim, bet lielāku iespaidu un darba devēju atstās skaidri pausta gatavība mācību procesu turpināt pastāvīgi.

LIETOT SOCIĀLOS MEDIJUS
Skaidrs, ka piparotiem izteicieniem un selfijiem no alkoholā izmirkušām ballītēm nepalīdzēs tikt pie sapņu darbam, saprātīga sociālo mediju, īpaši Twitter, Facebook un Instagram izmantošana, bieži tiks uzskatīta par lielu priekšrocību.

Raiens Holmss norādīja, ka vairākums kāda uzņēmuma darbinieku, klientu, investoru, partneru un akcionāru pavada zināmu laiku sociālajos medijos, tāpēc varay palaist garām svarīgu informāciju, ja pats nebūsiet aktīvs to lietotājs.

Sociālie mediji arī var palīdzēt nostiprināt mērķa apziņu, izmantot tos, lai uzsvērtu sava zīmola vērtības un piedāvājumu. No otras puses, sociālie mediji var piesaistīt uzņēmumam jaunus talantus. “Vadītājiem sociālie mediji pilnīgi noteikti ir viena no pamata prasmēm,” uzskata Holmss. “To lietošanu apguvušie ir uz “tu” ar mūsdienās galveno komunikācijas platformu. Tie, kas tos ignorē, riskē, ka viņu pusdienas apēdīs konkurenti,” tēlaini izteicās Holmss.