Foto: LETA/Ieva Lūka

Šuplinskai lūdz atbalstīt LU docētāju izstrādātu jaunu studiju programmu “Skolotājs” 0

Neatkarīgā izglītības biedrība šodien, 25. aprīlī, ar atklātu vēstuli vērsusies pie izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas, lūdzot vērst uzmanību uz samilzušo problēmu – pedagogu trūkumu Latvijas skolās un augsto skolotāju vidējo vecumu. Ministre tiek lūgta atbalstīt Latvijas Universitātes docētāju izstrādāto otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu „Skolotājs”, porālu “La.lv” informēja Neatkarīgā izglītības biedrības pārstāve Marta Kive.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Tiek norādīts, ka, kopš 2014. gada Latvijā skolotāju vidējais vecums palielinās – 64% skolotāju ir vecumā no 40 līdz 60 gadiem, bet vecumā līdz 30 gadiem – vien 8%, un biedrība uzskata, ka programma “Skolotājs” motivēs jaunus cilvēkus kļūt par pedagogiem.

“Programmas mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem ar bakalaura vai maģistra grādu kādā zinātņu nozarē, kas nav pedagoģija, attīstīt pedagoģiskajai darbībai nepieciešamo kompetenci un iegūt skolotāja kvalifikāciju atbilstīgi profesijas standartam „Skolotājs” vienā no mācību jomu skolotāju moduļiem, lai veiktu profesionālu pedagoģisko darbību kādā no izglītības pakāpēm un veidiem,” norāda Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ņemot vērā skolotāju vidējo vecumu, turpmāko 5-8 gadu laikā ir jānotiek straujai skolotāju paaudzes maiņai, tāpēc biedrība lūdz ministri atbalstīt un sekmēt otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Skolotājs” īstenošanu iespējami ātrākā laikā.

Neatkarīgā izglītības biedrības atklātā vēstule Izglītības un zinātnes ministrei Ilgai Šuplinskai.
Publicitātes foto.