Foto: Edijs Pālens/LETA, Ieva Leiniša/LETA, kolāža: “LA.lv”

“Lai mums nav jākaunas no viesiem.” Linkaits komentē atbalstītos grozījumus takšu regulējumā 0

Saeima ceturtdien, 13.jūnijā, trešajā lasījumā atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz stingrākas prasības taksometru pakalpojumiem publiskiem mērķiem starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos – lidostās, ostās, dzelzceļa stacijās un autoostās.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Lasīt citas ziņas
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits skaidro, ka situācija, kas taksometru jomā Rīgā valdījusi pēdējos gadus, ir apkaunojums valstij.

“Grozījumi Autopārvadājumu likumā ir vērsti uz to, lai cilvēki saņemtu kvalitatīvus, Eiropas līmenim atbilstošus taksometru pakalpojumus, lai mums nav jākaunas no viesiem, kas ierodas pilsētā, piemēram, caur lidostu.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Paldies nozarei, ar ko aktīvi roku rokā esam strādājuši, lai grozījumi veiksmīgi tiktu iestrādāti likumā. Ceru uz kvalitatīvu turpmāko sadarbību, ieviešot izmaiņas arī dzīvē.”

Satiksmes ministrijas piedāvātie likuma grozījumi paredz, ka starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos, piemēram, lidostās, ostās un dzelzceļa stacijās, pasažieru komercpārvadājumus drīkstēs veikt pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas varēs nodrošināt visas likumā noteiktās prasības.

Paredzēts, ka pakalpojuma pieejamība būs jāspēj nodrošināt visā objekta darba laikā, jāspēj apkalpot personas ar kustību traucējumiem, kā arī jābūt iespējai piedāvāt atbilstoši aprīkotu autotransporta līdzekli pasažieru (bērnu) pārvadāšanai.

Pārvadātājiem vai uz līguma pamata izveidotām pārvadātāju apvienībām ir jānodrošina autotransporta līdzekļi ar ietilpību līdz 5 sēdvietām un ar ietilpību no 5 līdz 9 sēdvietām, ne vecākiem par pieciem gadiem, ar krāsu vai vizuālo noformējumu, kas atbilst reģistrētai preču zīmei vai dizainparaugam.

Paredzēts, ka pārvadātāja vai apvienības dalībnieka atbilstību šīm prasībām izvērtēs republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, izsniedzot licences kartīti ar īpašu atzīmi.

Šī licences kartīte vienlaikus dotu tiesības sniegt pakalpojumu visā plānošanas reģiona vai republikas pilsētas teritorijā.

Tāpat noteikts, ka licences kartīti varētu anulēt, ja tiks pārkāpta kāda no iepriekš minētajām prasībām.

Kārtību, kādā izsniedz un anulē šīs licences kartītes, kā arī to, kā tiks organizēti un kontrolēti šie pārvadājumi, noteiks Ministru kabinets.

Saeimas plenārsēdē tika atsevišķi balsots par Satiksmes ministrija T.Linkaita rosināto priekšlikumu, kas noteic, ka pārvadājumiem no šiem objektiem pārvadātājam būs jānodrošina norēķinu ar pasažieri par braucienu no objekta ar fiksētā tirdzniecības vietā iegādātu Valsts ieņēmumu dienesta vienotajā datubāzē (reģistrā) reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai iekārtas izsniegtu priekšapmaksu apliecinošu dokumentu, darījumu reģistrējot taksometra skaitītājā.

Reklāma
Reklāma

Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs J.Butāns uzstājoties Saeimas plenārsēdē uzsvēra, ka Autopārvadājumu likuma grozījumu mērķis panākt uzlabojumus taksometru nozarē un šis priekšlikums ir viens no būtiskajiem, lai novērstu krāpniecības iespējas, ja tiek veikta priekšapmaksa par taksometra pakalpojumos.

Par likumprojektu atbildīgās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Jānis Vitenbergs iepriekš sacīja, ka līdz šim lidostās un citos starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos savus pakalpojumus varēja sniegt jebkurš pārvadātājs, kuram ir izsniegta licence un nav piemēroti citi ierobežojumi.

Līdz ar to praksē bija iespējamas situācijas, kad patērētājiem tika piemērota nesamērīgi augsta maksa par braucienu.

“Ar likumprojektu paredzēts to novērst, piemērojot ierobežojumus taksometru pakalpojumu sniegšanai šādos objektos,” atzīmēja J. Vitenbergs.

Lai mazinātu iespēju, ka taksometru vadītāji uzskaitē samazina to faktiski gūtos ienākumus, noteikts, ka taksometru piemērotie palielinājumi vai atlaides nevarēs pārsniegt 50 procentus no paziņotā tarifa, aizliedzot arī manuālu darbību veikšanu taksometra skaitītājā jau pēc brauciena.

Savukārt attiecībā uz pasažieru tiesībām likumprojekts paredz, ka gadījumā, ja autopārvadātājs pārkāps likumā noteiktās prasības, kā arī taksometra skaitītājs nebūs ieslēgts, pasažierim būs tiesības pārtraukt pakalpojuma līgumu un atteikties maksāt par pakalpojumu.

Vienlaikus likumprojektā noteiktas arī papildu prasības attiecībā uz tīmekļvietnēm un mobilo vietņu pakalpojumiem.

Plānots, ka pakalpojuma reģistrāciju veiks Autotransporta direkcija.

Gadījumā, ja tiks konstatēts, ka pakalpojuma sniedzējs nav reģistrēts vai tas neievēro normatīvo aktu prasības, tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes darbību varēs apturēt.

Vienlaikus līdz ar grozījumiem par pakalpojumu veikšanu gan pakalpojuma sniedzējam, gan pārvadātājam noteikta solidāra atbildība.

Likumprojektā noteiktas arī prasības taksometra numura zīmju reģistrācijai.

Pārvadātājs taksometra numura zīmi varēs saņemt, kā arī mainīt uz vispārējās nozīmes reģistrācijas numura zīmēm, pamatojoties uz republikas pilsētas vai plānošanas reģiona izdarītas atzīmes Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

Likumprojekts precizē arī licences un licences kartītes saņemšanas nosacījumus un anulēšanas kārtību, papildu prasības taksometra aprīkojumam un citus jautājumus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.