Sociālā kampaņa “Digitālais detokss”
Sociālā kampaņa “Digitālais detokss”
Publicitātes foto

“Tele2” aicinās atturēties no viedierīču pārmērīgas lietošanas 0

Aptuveni 45% Latvijas iedzīvotāju, kas mēģinājuši mazināt viedierīču negatīvo ietekmi savā dzīvē, atzinuši, ka viedierīcēs un internetā pavadītā laika ierobežošana lika justies labāk un brīvāk, noskaidrots “Tele2” un SKDS veiktajā aptaujā.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas
Sociālā kampaņa “Digitālais detokss”
Publicitātes foto

Tādēļ šodien vadošais mobilo sakaru operators “Tele2” kopā ar Latvijas restorānu biedrību un starptautisko lidostu “Rīga” uzsāk informatīvu kampaņu “Digitālais detokss”, aicinot iedzīvotājus izvērtēt savus interneta un viedierīču lietošanas paradumus un lietot tās jēgpilni.

Viedierīču jēgpilna lietošana

CITI ŠOBRĪD LASA

Kampaņas laikā sociālajos medijos, restorānos un lidostā iedzīvotajiem tiks atgādināts, ka ir svarīgi lietot viedierīces jēgpilni, un tāpat kā ikvienam no mums ir nepieciešams atvaļinājums, tāpat ir vajadzīgs digitālais detokss jeb atelpa no viedierīcēm.

Sociālā kampaņa “Digitālais detokss”
Publicitātes foto

Kā motivāciju mainīt savus ikdienas interneta lietošanas paradumus, 55% aptaujāto min vēlmi vairāk laika veltīt aktivitātēm ārpus ekrāna. Piemēram, sportam, grāmatu lasīšanai, nodarbēm brīvā dabā.

28% respondentu atzīst, ka ierobežojuši tehnoloģiju patēriņu, vēloties uzlabot dzīves/darba līdzsvaru, 27% plānoja vairāk laika veltīt ģimenei un tikpat daudziem (27%) kā motivācija kalpoja nepieciešamība pēc pilnvērtīga miega. 21% aptaujāto ierobežoja viedierīču lietošanu, lai samazinātu savu ikdienas stresa līmeni, bet 19% vēlējās uzlabot veselību.

Sajūta, ka kaut kas palaists garām

Vienlaikus piektā daļa (21%) respondentu atklāj, ka viedierīcēs un internetā pavadītā laika ierobežošana tiem lika justies, ka kaut ko palaiž garām.

“Tehnoloģiju izmantošana var ievērojami atvieglot mūsu ikdienu. Taču nereti jūtam, ka internets un viedierīces atņem mums pārāk daudz laika, pakāpeniski mūs sākot vadīt un izmantot. Līdzīgi kā atvaļinājums, pauze tehnoloģiju lietošanā jeb digitālais detokss mums ļauj pārskatīt to lietošanas paradumus, atstājot derīgos un atsakoties no tiem, kas traucē līdzsvaram dzīvē, kaitē attiecībām un veselībai. Labākie mirkļi mūsu dzīvē visbiežāk ir tad, kad tehnoloģijas klusē,“ saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Sociālā kampaņa “Digitālais detokss”
Publicitātes foto

Līdzās Veselības ministrijai un vadošajiem neiroloģijas un psiholoģijas speciālistiem “Tele2” iniciatīvai mainīt mobilo tehnoloģiju lietošanas kultūru Latvijā pievienojas arī Latvijas restorānu biedrība.

LA.LV Aptauja

Vai tu lieto internetu jēgpilni?

  • 1. Jā, cenšos lietot internetu pēc iespējas mazāk;
  • 2. Lietoju internetu tikai darba vajadzībām;
  • 3. Sekoju jaunumiem brokastīs un pusdienu pārtraukumos;
  • 4. Internetu viedierīcē lietoju katrā brīvā brīdī;
  • 5. Tā ir mana vienīgā saziņas iespēja ar ārpasauli.

Jau ar šodienu Rīgas un Latvijas labākajos restorānos, bāros un kafejnīcās apmeklētāji tiks aicināti izbaudīt gardas maltītes un vienam otra sabiedrību, atsakoties no ieraduma ieskatīties telefonā ēdienreizes laikā.

“Restorāna vai kafejnīcas apmeklējuma mērķis nav tikai gastronomisks. Kopīga maltīte ir iespēja kvalitatīvi pavadīt laiku, veidot jēgpilnas cilvēciskās attiecības ar saviem tuvajiem, draugiem, kolēģiem, sadarbības partneriem vai nejauši sastaptiem cilvēkiem. Turklāt darīt to nepastarpināti, neizmantojot modernās tehnoloģijas. Ne velti valstīs, kurās kopīga maltīte mājās vai restorānā ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, ir arī augsta savstarpējo attiecību kultūra un izpratne par labu ēdienu. Tātad cilvēki ir veselāki un arī laimīgāki,” uzsver Latvijas restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis.

Reklāma
Reklāma

Uzziņa:
Aptauja tika veikta sadarbībā ar pētījuma centru SKDS. Laika posmā no šī gada 6. līdz 11. septembrim tika aptaujāti 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18–75 gadiem.