Arhīva foto. Ilustratīvs foto. Liepājas autoosta.
Arhīva foto. Ilustratīvs foto. Liepājas autoosta.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Tiesa darbinieku streika pieteikumu atzinusi par nelikumīgu. Spriedums ir galīgs 0

Kurzemes rajona tiesa Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) šī gada 20.maijā pieteikto AS “Liepājas autobusu parks” darbinieku streiku atzinusi par nelikumīgu, aģentūru LETA informēja Kurzemes rajona tiesas priekšsēdētāja palīdze Velga Lūka.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas
Tiesas spriedums ir galīgs un apelācijas kārtībā nav pārsūdzams.

LAKRS valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš aģentūrai LETA teica, ka pašreiz arodbiedrības juristi ir devušies uz tiesu iepazīties ar sprieduma motīviem, tāpēc pagaidām spriedumu nevar komentēt.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ja tiesa būs motīvos atzinusi, ka nav ievērota procesuālā kārtība, tad tas tiks atkārtots un streiks tika pieteikts pa jaunu,” norādīja Kalniņš, piebilstot, ja “Latvijā streiki tiks aizliegti, arodbiedrība vērsīsies Eiropas Cilvēktiesību tiesā”.

Tāpat viņš uzsvēra, ka LAKRS uzskata, ka streika pieteikuma prasības ir pamatotas un arodbiedrība turpinās “cīnīties par taisnību”.

Jau ziņots, ka LAKRS plānoja rīkot streiku 30.maijā, bet “Liepājas autobusu parks” vērsās Kurzemes rajona tiesā, prasot atzīt streika pieteikumu par nelikumīgu.

Arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš norādīja, ka LAKRS vēlas, lai darba devējs “Liepājas autobusu parks” stundas tarifa likmi noteiktu septiņu eiro apmērā, savukārt uzņēmuma vadība to apzināti kavējot.

Arodbiedrība esot aicinājusi “Liepājas autobusu parks” vadību uz tikšanos, taču uzņēmuma vadība nepārtraukti atteikusies to darīt.

Tikšanās reizē “Liepājas autobusu parks” vadības negatīvā nostāja liedza iespēju veikt konstruktīvu dialogu.

“Protams, var runāt par citādām likmēm un to apmēru, bet ir nepieciešamas sarunas, turklāt cienīgs darbs ietver arī cienīgus darba apstākļus, par kuriem “Liepājas autobusu parks” vadība atsakās runāt vispār,” pauda LAKRS vadītājs.

Kalniņš pauda, ka darbinieku prasību skaitā nav tikai atalgojums, bet arī citi būtiski jautājumi, piemēram, mācību apmaksa.

“Diemžēl apmācības tiek apmaksātas, bet tajās pavadītais laiks netiek apmaksāts. Darbinieki ir spiesti ņemt atvaļinājumu,” norādīja Kalniņš.

Savukārt “Liepājas autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns norādīja, ka “cilvēcīgi vairāku “Liepājas autobusu parka” darbinieku vēlme streikot ar motivāciju “mēģināts nav zaudēts” ir izprotama”.

Reklāma
Reklāma

Tomēr tā esot ļoti neproduktīva rīcība un neko neatrisina, turklāt, izvērtējot streika pieteikumu, uzņēmumam radusies pārliecība, ka arī nelikumīga.

Tādēļ “Liepājas autobusu parks” tika vērsies ar iesniegumu Kurzemes rajona tiesā Liepājā, prasot atzīt streika pieteikumu par nelikumīgu.

Tāpat “Liepājas autobusu parks” aicināja arodbiedrību atsaukt streika pieteikumu, lai sēstos pie sarunu galda, izveidotu izlīgšanas komisiju un risinātu jautājumus pārrunu ceļā.

“Nav saprotams, vai LARKS apzināti manipulē ar saviem biedriem, vai vienkārši nav informēts, par kādiem jautājumiem likums paredz iespēju streikot. LAKRS streika pieteikums neatbilst likumā noteiktajai streika pieteikšanas procedūrai. No sešām LARKS prasībām “Liepājas autobusu parkam”, vismaz četras ir tādas, par kurām likums streiku neparedz,” pauda “Liepājas autobusu parka” vadītājs.

Krongorns arī norādīja, ka LAKRS prasības, kas saistītas ar atalgojuma kārtību un līmeni uzņēmumā, ir ekonomiski nepamatotas.

Viņš uzsvēra, ka “Liepājas autobusu parka” darbinieku atalgojuma līmenis ir ievērojami virs vidējā valstī, kas LAKRS esot labi zināms.

“Autotransporta direkcijas prognoze nozares atalgojuma līmenim 2030.gadā ir 6,05 eiro stundā. LAKRS prasība septiņi eiro likmei jau šodien ir absolūti nepamatota. No LAKRS turklāt nav saņemts neviens aprēķins un analīzes, kas jebkādā veidā pamatotu šo stundu likmi,” skaidroja Krongorns.