“Talgo” pārsūdzējis “Pasažieru vilciena” lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas “Škoda Vagonka”.
“Talgo” pārsūdzējis “Pasažieru vilciena” lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas “Škoda Vagonka”.
Foto no kreisās: publicitātes foto, vizualizācija, Edijs Pālens/LETA.

Tiesa nepieņem spāņu “Talgo” sūdzību par vilcienu iepirkumu 0

Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nams ir atteicies pieņemt Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) sūdzību par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu likt “Pasažieru vilcienam” pārvērtēt elektrovilcienu iepirkuma konkursa rezultātus, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 170
Lasīt citas ziņas

Tiesas pārstāve Ilze Butkus aģentūrai LETA skaidroja, ka ar tiesā pārsūdzēto lēmumu IUB uzdeva AS “Pasažieru vilciens” atkārtoti izvērtēt sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus. Tiesas secināja, ka pieteikumu jāatsaka pieņemt, jo strīdus lēmums tiesā nav pārsūdzams atsevišķi no lēmuma par uzvarētāja noteikšanu.

Administratīvās rajona tiesas tiesneses pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Augstākajā tiesā.
CITI ŠOBRĪD LASA

Vēršoties tiesā “Talgo” pārstāvji aģentūrai LETA pauda uzskatu, ka IUB ir pieļāvis būtiskas un rupjas kļūdas, kā arī izdarījis aplamus secinājumus, tādējādi pieņemot prettiesisku lēmumu.

“IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo birojs pēc būtības ir noteicis, ka “Pasažieru vilcienam” atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši [Čehijas] “Škoda Vagonka” piedāvājums. Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu,” skaidroja “Talgo” pārstāvji, piebilstot, ka kompānija piedāvāja zemāko vilcienu piegādes cenu – 225 miljoni eiro, kas ir par 16 miljoniem eiro mazāk nekā “Škoda Vagonka” piedāvājums, tādējādi ļaujot ietaupīt tikpat daudz, cik maksā divi pilnībā aprīkoti jauni vilcieni.

Kompānijā arī atzīmēja, ka IUB savā lēmumā ir noteicis jaunus energoefektivitātes patēriņa vērtēšanas kritērijus, iekļaujot rekuperāciju, kas “Pasažieru vilcienam” ir jāņem vērā, vērtējot iepirkuma dalībnieku piedāvājumus.

Šādi kritēriji iepriekš nebija paredzēti iepirkuma noteikumos, un atbilstoši neviens no iepirkuma dalībniekiem šos kritērijus nebija iekļāvis piedāvājumā. Izņēmums bija “Škoda Vagonka”, kas vienīgie iesniedza trīs dažādus elektroenerģijas patēriņa rādītājus, tostarp elektroenerģijas patēriņa rādītāju, kas atbilst Iepirkumu uzraudzības biroja jaunizvirzītajiem nosacījumiem.

“”Pasažieru vilciens” pirms IUB lēmuma pieņemšanas šādu kritēriju vērtēšanu neveica nevienā no kandidātu iesniegtajiem piedāvājumiem, jo iepriekš jau bija uzsvēris, ka tieši šie kritēriji netiks vērtēti un tāpēc nav neieciešams tos iekļaut piedāvājumā. Tādējādi IUB ir nostādījis nevienlīdzīgā situācijā visus pārējos iepirkuma dalībniekus, kuriem šāds elektroenerģijas patēriņa rādītājs saskaņā ar sarunu procedūras nolikumu netika ņemts vērā un vērtēts,” klāstīja “Talgo” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka

par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti

– “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”. “Pasažieru vilciens” par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina “Talgo”, kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – “Škoda Vagonka” un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza “Pasažieru vilcienam” slēgt līgumu ar “Talgo” par elektrovilcienu piegādi.

IUB lēmums paredzēja aizliegt “Pasažieru vilcienam” slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā “Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība” noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem. “Pasažieru vilcienam” tika uzdots novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

Atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, “Pasažieru vilciens” nolēma iegādāties vilcienus no “Škoda Vagonka”,

kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo “Pasažieru vilciens” ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija “Škoda Vagonka”. “Talgo” piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā “Škoda Vagonka” bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.