Tirdzniecības centrs “Spice”
Tirdzniecības centrs “Spice”
Foto: Zane Bitere/LETA

Tirdzniecības centra “Spice” vadītāja par sīvās konkurences gadu, apgrozījuma kritumu un jauniem zīmoliem 0

Neskatoties uz lielo konkurenci starp Rīgas lielveikaliem, tirdzniecības centrs “Spice” un “Spice Home” 2019. gadā sasniedzis plānotos rezultātus un vairāk nekā 173 miljonu lielu apgrozījumu.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Tāpat stabila saglabājusies arī apmeklētāju plūsma, un pērn tirdzniecības centru apmeklējuši vairāk nekā 10 miljoni cilvēku.

Konkurence tikai aug

Aizvadītais gads Latvijas tirdzniecības centru kontekstā varētu tikt dēvēts par sīvās konkurences gadu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pavasarī durvis vēra iepirkšanās un izklaides centrs “Akropole”, septembrī noslēdzās rekonstrukcijas un paplašināšanās darbi tirdzniecības centrā “Alfa”, un arī pārējie tirgus spēlētāji aktīvi strādāja pie apmeklētāju piesaistīšanas.

Par spīti situācijai tirgū “Spice” un “Spice Home” 2019. gadā sasniedza uzstādītos mērķus ar pavisam nelielu apgrozījuma kritumu (-2,3%).

Rekonstrukcijas un uzlabojumi

Aizvadītajā gadā tirdzniecības centrā durvis vēra gan jauni zīmoli, gan arī esošie veikali pārsteidza apmeklētājus ar jauniem konceptiem.

Kopumā izmaiņas notika 34 veikalos, vairāk nekā 8616 kvadrātmetru platībā.

Nākotnē plānotajos rekonstrukcijas darbos ietilps interjera uzlabojumi paša tirdzniecības centra telpās, lai apmeklētājiem radītu patīkamu un modernu gaisotni.

Tāpat aktīvi notiek darbs pie “Spice Wellness” kompleksa attīstīšanas, kas tirdzniecības centra “Spice” apmeklētājiem ļaus apvienot iepirkšanos ar unikālam veselības, medicīnas un labsajūtas procedūrām.

“Spicē” jauni zīmoli

Tirdzniecības centra “Spice” direktore Kadrija Pudova: “Kopējā pirktspēja Latvijā stabili un pakāpeniski aug, taču saskaņā ar Eurostat datiem tā joprojām ir par 30% mazāka nekā vidēji Eiropā.

Arī algu pieaugums turpina kāpt, tādējādi prognozējams, ka iedzīvotāju pirktspēja un patēriņš turpinās līdzšinējo pozitīvo tendenci. Mūsu klienti atzinīgi novērtē “Spices” modes veikalu piedāvājumu, tajā skaitā unikālos veikalus, kas ir vienīgie Latvijā vai pat visā Baltijā.

Reklāma
Reklāma

Kā tirdzniecības centrs ņemam to vērā un atbilstoši plānojam nākotnes stratēģiju, lai veiksmīgi pielāgotos tirgus izmaiņām un mūsu patērētāja vajadzībām un pieprasījumam.

Tuvākajā laikā “Spicē” durvis klientiem vērs Latvijā pirmais “Hugo Boss” koncepta veikals Hugo, lielākais “Nike” veikals Baltijā, kā arī “Okaidi”, “Sizeer”, “Adidas” un vairāki citi pazīstami zīmoli.

Hobiji, ceļošana un izglītošanās

Arī esošie veikali pastāvīgi uzlabo savus konceptus, lai mūsu klientiem piedāvātu jaunu un unikālu pieredzi.”

Tirdzniecības centra “Spice” nomnieki aktīvi seko līdzi savu apmeklētāju paradumiem un vērtībām, tādēļ katru gadu uzlabo un maina veikalu piedāvājumu, lai pielāgotos klientu vajadzībām.

Pateicoties tam, vairākos veikalu segmentos 2019. gadā novērots apgrozījuma pieaugums.

Redzams, ka “Spice” klienti arvien vairāk laika velta hobijiem, ceļošanai, izklaidei un sevis izglītošanai – salīdzinājumā ar 2018. gadu gandrīz par trešdaļu pieaudzis apgrozījums vaļasprieku un dāvanu preču grupā (+29.5%).

Šajā kategorijā ietilpst gan preces laika pavadīšanai pie dabas, gan datortehnika, konsoles un e-sporta aprīkojums, kā arī dažādas preces mājdzīvniekiem.

Tāpat šajā grupā iekļautas arī grāmatas, kuru popularitāte par spīti digitalizācijai tikai turpina pieaugt, līdzi augot arī pārdošanas apjomiem.

Tāpat pārdošanas apjomi liecina, ka šajā laikmetā patērētājiem ir svarīgs laiks, veselība un rūpes par sevi – apgrozījums pieaudzis gan farmācijas un optikas segmentā (+6,3%), gan kosmētikas un parfimērijas nozarē (+3,2%).

Farmācijas nozarē šis pieaugums radies, pateicoties augošajam kosmētikas un veselību uzlabojošo uztura bagātinātāju klāstam, kas arvien biežāk sastopams aptiekās.

Tāpat izmaiņas redzamas pakalpojumu grupā, kurā ietilpst dažādi mobilo sakaru operatori, apdrošinātāji, veselības un skaistuma procedūru un citu pakalpojumu sniedzēji. Tas norāda, ka tirdzniecības centra apmeklētājiem būtisks aspekts iepirkšanās procesā ir iespēja apvienot patīkamo ar lietderīgo un saņemt vajadzīgos pakalpojumus pa ceļam uz darbu vai mājām.

Uzziņa:

Tirdzniecības centrs “Spice”, atvērts 2001. gadā, savukārt “Spice Home” – 2007. gadā, šobrīd piedāvā patīkamu iepirkšanos 219 veikalos, tostarp, tādu unikālu zīmolu kā “Sandro”, “Maje”, “Michael Kors”, “Marella”, “iBlues”, “Weekend Max Mara”,”Max&Co”, “Debenhams”, “Kiehl’s”, “Calvin Klein Underwear”, “Armani Exchange”.

Gada laikā “Spici” apmeklē vairāk nekā 10 miljoni cilvēku, un 2019. gada apgrozījums pārsniedza vairāk nekā 173 miljonus eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.