Apledojums un slideni ceļi
Apledojums un slideni ceļi
Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Cik izdevīgi izmantot atjaunojamos resursus? 0

Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 71
Lasīt citas ziņas

Starptautiskais transporta uzņēmums “HRX Group”, kas koncentrējas uz ekspress pārvadājumiem, sācis “Neste MY” atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu vietējos pārvadājumos sākotnēji ar vienu transporta vienību, pavēstīja kompānijā.

Tādējādi “HRX Group” varēšot samazināt transporta siltumnīcefekta gāzu emisijas visā tā dzīves ciklā līdz pat 90% salīdzinājumā ar fosilo dīzeļdegvielu. “Būtiski ir tas, ka siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinājums ir tūlītējs, jo nav nepieciešams mainīt esošo autoparku un līdz ar to nav nepieciešamas arī papildu investīcijas,” norāda “HRX Group” prezidents un izpilddirektors Peka Mikonens.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Neste MY” atjaunojamā dīzeļdegviela pilnībā ražota no atjaunojamiem resursiem, un tajā nav ne piles naftas, vēsta uzņēmums. Vairāk nekā 80% no atjaunojamiem resursiem, kas izmantoti “Neste MY” ražošanā, ir pārtikas un zivrūpniecības atkritumi un pārstrādes atlikumi, un ik gadu šis īpatsvars mērķtiecīgi tiek palielināts.

Tai pašā laikā “Neste MY” ķīmiskā formula ir identiska fosilajai dīzeļdegvielai. Šā iemesla dēļ “Neste MY” ir piemērota visiem dīzeļdzinējiem gan kā pievienojums fosilajai dīzeļdegvielai, gan tīrā veidā bez to pielāgošanas. Latvijā atjaunojamā dīzeļdegviela patlaban ir pieejama divās “Nestes” degvielas uzpildes stacijās Rīgā.

Vai līdzīgu iespēju piedāvā arī citi? “Circle K Latvia” pārdošanas direktors Alvis Ērglis skaidro: “Tirgū ir pieejama dīzeļdegviela, kuras sastāvā nav fosilās degvielas, taču šobrīd neredzam pieprasījumu pēc šādas degvielas, tādēļ savā mazumtirdzniecības tīklā Latvijā šo produktu nepiedāvājam.

Skandināvijā, kur ir pieprasījums pēc šā produkta, esam nodrošinājuši produkta pieejamību. Kā rāda mūsu pieredze Skandināvijā, pēc šāda veida produkta ir būtisks pieprasījums tikai gadījumā, ja daļa šā produkta cenas ir subsidēta no valsts puses un/vai arī ir valsts noteikti ierobežojumi/prasības pārvadātājiem, kam ir ekonomiski izdevīgi izmantot šāda veida degvielu.

Jāpiezīmē, ka, pēc mūsu rīcībā esošajiem datiem, izmaksas gala patērētājam ir līdz pat 100% augstākas nekā fosilajai degvielai.” “Cir­cle K Latvia” nodrošina CO2 izmešu samazinājuma prasības esošā likumiskā regulējuma un auto ražotāju specifikācijas ietvaros, kā arī strādā pie attīstības projektiem, lai klientiem piedāvātu alternatīvus enerģijas avotus (piemēram, elektrouzlādes punktus), lai spētu nodrošināt CO2 neitrālu automašīnu pārvietošanos, gan Latvijas, gan citu “Circle K” pārstāvēto valstu ietvaros.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.