“TUI” pirmais pieteikums – lidojumi uz Turciju – radījis vilšanos, jo nav jauna maršruta, atskaitot citas viesnīcas. Attēlā: “TUI Magic Life Jacaranda” Turcijā.
“TUI” pirmais pieteikums – lidojumi uz Turciju – radījis vilšanos, jo nav jauna maršruta, atskaitot citas viesnīcas. Attēlā: “TUI Magic Life Jacaranda” Turcijā.
Publicitātes foto

Latvijā pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija “TUI” rada vilšanos 0

Vasaras vidū Latviju pāršalca ziņa, ka mūsu valsts tūrisma tirgū ienāk pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija “TUI”, kuras parādīšanos Latvijā nozares eksperti steidzās novērtēt kā ļoti labas ziņas ceļotājiem, kas pavērtu iespējas nokļūt tālos un eksotiskos galamērķos par zemākām cenām.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Ja “TUI” Latvijā darbošoties kā pilnvērtīga tūrisma kompānija, veicot savus čarterreisus no lidostas “Rīga”, tas būtiski mainīšot konkurenci vietējā tūrisma biznesā. Nu jaunais tūroperators “TUI Baltics” reāli ir klāt, un mājaslapā apskatāmi viņu piedāvātie nākamās vasaras atpūtas galamērķi – Turcijas kūrorti.

No nezināmā uz zināmo

Augustā aptaujātie Latvijā darbojošos tūroperatoru pārstāvji visi kā viens par “TUI” ienākšanu Latvijā īpašu satraukumu nepauda, vien piezīmēja, ka situāciju varētu komentēt tad, kad būs skaidrība par “TUI” plāniem Baltijas reģionā, proti, piedāvāto pakalpojumu klāstu. Šobrīd “TUI Baltics” ir atklājis pirmās kārtis, dodot iespēju novērtēt viņu atpūtas ceļojumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirmā prezentācija man gan nelikās visai pārliecinoša. Neskatoties uz to, ka darbā uz “TUI Baltics” uzaicināti Latvijas tūrismā pazīstami speciālisti, izskatījās, ka Vācijas tūroperators Ukrainā reģistrētās franšīzes turētājus Baltijas tūrisma tirgū iemetis kā kucēnus ūdenī, lai ķepurojas paši,” vērtē pieredzējušais tūrisma ziņu portāla “Travelnews.lv” direktors Aivars Mackevičs. “Par “TUI Baltics” pakalpojumu kvalitāti pagaidām spriest pāragri, jo pirmie čarterreisi izlidos tikai 2019. gada pavasarī. Interesanti, ka Igaunijā, Latvijā un Lietuvā galamērķu piedāvājums ir atšķirīgs.”

Šķiet, “TUI” lidmašīnas čarterreisiem netiks izmantotas, jo, kā man apliecināja lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte, “TUI” nav vērsies lidostā par iespējamu savu lidmašīnu bāzēšanu Rīgā, taču šāda iepriekšēja pieteikšana Eiropas kompānijai nemaz neesot vajadzīga.

750 ceļotāji jau pieteikušies

Ceļojumu pārdošanu “TUI Baltics” sācis 27. septembrī, un pirmajā mēnesī tiešsaistē veiktas jau vairāk nekā 750 rezervācijas.

“Šonedēļ mēs sāksim sadarbību ar tūrisma aģentūrām. Mēs pievēršam lielu uzmanību pakalpojumu kvalitātei, tādēļ vispirms aicināsim pārstāvjus no visdažādākajām Latvijas tūrisma firmām informatīvajā braucienā uz Turciju. Pēc tam, labi iepazinuši “TUI” piedāvājumu, viņi ar pārliecību varēs sākt pārdot mūsu ceļojumus. Pateicoties tūrfirmām, ceram uz veiksmīgu agrās pārdošanas kampaņu,” atklāj “TUI Baltics” ģenerālmenedžeris Ričards Nosevičus. “Mēs esam atvērti visām tūristu kategorijām. Mūsu viesnīcās atradīsies interesanti piedāvājumi gan studentiem, gan senioriem, tomēr vislielāko vērību veltīsim ģimenēm, kurām draudzīgas būs viesnīcu ķēdes “TUI Blue”, “Pegasus hotels” un “Eftalia hotels”.

“TUI” zīmola ienākšanu Baltijā R. Nosevičus uzskata par likumsakarīgu soli, jo Vācijas tūrisma kompānija labu laiku pētījusi un analizējusi strauji augošo Baltijas tūrisma tirgu, secinot, ka jau tagad daudzi baltieši pēdējā brīža piedāvājumus pērk Rietumeiropā, bet eksotiskos ceļojumus – lielākajās reģiona tūrisma aģentūrās. “Tādēļ arī atvērām savu biroju Rīgā, Vienības gatvē 109, jo esam gatavi ceļotājiem piedāvāt labas kvalitātes atpūtu par zemāko tai atbilstošo cenu tepat uz vietas.”

Reklāma
Reklāma

Ģenerālmenedžeris ir pārliecināts par tūrisma kompānijas veiksmi Baltijas valstīs, jo līdzšinējā praksē nav piedzīvoti gadījumi, kad “TUI” neizturētu vietējo konkurenci un aizietu no tirgus. “Mēs pārstāvam stipru zīmolu ar lielu pieredzi, ieguldījumu stabilitāti, tehnoloģijām – visu, kas vajadzīgs, lai būtu veiksmīgi Baltijā. “TUI” tur roku uz pulsa un sniegs visu nepieciešamo atbalstu, lai mēs kā jauns spēlētājs šajā reģionā varētu kļūt patstāvīgi. Mūsu galvenais mērķis nav sacensties ar citām tūrisma aģentūrām, bet gan piedāvāt labākos galamērķus un tūrisma pakalpojumus saviem ceļotājiem, lai vadošie Latvijas tūroperatori saprastu, ka esam nopietni spēlētāji šajā jomā un respektētu “TUI” vārdu.”

“Šobrīd vēl ir par agru spriest par izmaiņām tirgū, jo vajag sagaidīt, kad tiks sākta lidojumu programma. Mēs neplānojam mainīt ­nedz savu šā brīža stratēģiju, nedz solītos plānus. Mums vienmēr ir bijis svarīgi turēt klientiem dotos solījumus, un to mēs plānojam darīt arī turpmāk,” situāciju komentē viena no lielākajiem Latvijas tūroperatoriem “Novatours” vadītājs Leonīds Močeņovs.

Stagnācijas vai brīvas nišas diktēts solis?

Parādoties ziņām par “TUI”, Biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš to izcēla kā notikumu, sakot, ka esam iestrēguši ar to piedāvājumu, kas mums ir, un Latvijas izejošā tūrisma vidē ir vajadzīgs kaut kas ­jauns, interesants. Kopš tā brīža pagājuši vairāk nekā divi mēneši, un pasniedzējs pauž zināmu vilšanos. “Izskatās, ka ar “TUI” tāds čiks vien ir sanācis, proti, pirmā ziņa bija iespaidīga, taču tai nesekoja saturisks piepildījums. Pirmkārt, šis nav pats lielais “TUI”, bet vietējais uzņēmums, kurš noslēdzis franšīzes līgumu, un, otrkārt, viņu piedāvājums īpaši neatšķiras no jau esošā. Līdz ar to ir grūti runāt par jaunu tūrisma produktu. Vienīgais, ko Latvijas patērētāji šajā situācijā varētu iegūt, ir atšķirīgais viesnīcu klāsts, kurās, iespējams, būs citādi piedāvājumi, un, salīdzinot ar Vācijas tirgu, – kopumā labāks ceļojums par mūsu pirktspējai adekvātāku cenu.”

Ēriks Lingebērziņš atzīst, ka neskaidrākais “TUI Baltics” darbībā šobrīd ir lidošana. “Ja viņi neizmantos savas lidmašīnas un neslēgs līgumu ar “Air Baltic” vai kādu citu aviokom­āniju, nav izslēgts, ka lidojumi tiks īstenoti no Rīgas uz Vācijas lidostām un pēc tam tālāk ar vācu čarterreisiem.”

Lieliski, ja Latvijas tūrisma tirgū ienāk jauni pakalpojumu sniedzēji un uz brīdi ceļojumu cenas krītas. Taču uz to nevajadzētu fokusēties, jo ilgtermiņā līdz ar inflāciju cenas šķietami nemanāmi, bet atkal augs. Svarīgākais šobrīd novērtēt sniegto pakalpojumu kvalitāti un pārliecināties par tūr­operatoru uzticamību, un to var izdarīt tikai ceļojot.

“TUI Group”

“TUI Group” ir vācu tūrisma kompānija, kurai pieder apmēram 300 viesnīcu ar 210 tūkstošiem gultasvietu visā pasaulē, sešas aviokompānijas ar aptuveni 150 lidmašīnām, kruīza kuģi, ap 80 tūroperatoru 18 pasaules valstīs un 1800 tūrisma aģentūru Eiropā. “TUI” darbinieku skaits – 55 061 cilvēku (31.12.2017.).

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.