Foto: Unsplash

Vai robotikas procesu automatizācija ir aktuāla tikai lieliem uzņēmumiem? 0

Efektivitātes paaugstināšana ir izaicinājums jebkuram uzņēmumam, jo kas gan ir katra uzņēmuma mērķis? Lielāka peļņa, kas iegūstama, ar mazāk resursiem paveicot vairāk. Viens no ceļiem, kā sasniegt šo mērķi, ir automatizācija, kam mūsdienu uzņēmumos tiek piešķirta arvien plašāka loma. Visstraujāk augošais risinājums no automatizācijas segmenta ir RPA, taču vai tā ir izmantojama arī mazos un vidējos uzņēmumos?

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Lai noskaidrotu, vai jūsu uzņēmums ir piemērots kandidāts RPA ieviešanai, tiek izvērtēti noteikti faktori. Vispirms jāizvērtē divi no tiem — automatizējamā procesa biežums un laikietilpīgums, no kā izriet izmaksas, taču tas nebūt nav viss.

Papildus nepieciešams rēķināties ar faktu, ka robots darbu spēj veikt stabilāk, kvalitatīvāk un ātrāk un tas ietekmē klientu un darbinieku apmierinātību, taču par to precīzāk runāsim tālāk rakstā, kur izskatīsim reālus piemērus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Konkrētais uzņēmums saskārās ar problēmu pasūtījumu pieņemšanas procesā un nolēma to uzlabot, ieviešot RPA.

Pirms automatizācijas klienti zvanīja uz uzņēmumu, lai precizētu pasūtījuma detaļas; tam sekoja darbinieka pienākumi — pasūtījuma pierakstīšana un ievadīšana attiecīgajās sistēmās.

Kādu laiku darbojoties šādā kārtībā, tika secināts, ka atkārtoti tiek veikts rutīnas darbs, turklāt ik pa laikam atgadās kāda cilvēka pieļauta kļūda.

Pēc attiecīgo procesu automatizācijas uzlabojās ne tikai uzņēmuma kopējā produktivitāte, bet arī klientu saskarsmes pieredze: klients visu varēja paveikt patstāvīgi, bez lieka kontakta ar klientu apkalpošanas personālu.

Svarīgi izcelt, ka iepriekšminētais uzņēmums nodarbina mazāk nekā 60 darbiniekus un tā apgrozījums nav mērāms desmitos miljonu eiro.

Edgars Stafeckis, kura pārstāvētais uzņēmums AS „Digital Mind” nodarbojas ar RPA ieviešanu un tās kustības attīstīšanu Latvijā, dalās ar noderīgiem padomiem veiksmīgā RPA ieviešanā:

  • lietderīgāk ir nevis izolēt uzņēmuma procesus un to automatizāciju izskatīt atsevišķi, pa vienam, bet izpēti veikt holistiski. Tas nozīmē, ka RPA izpētes procesā nepieciešams iesaistīt visus darbiniekus neatkarīgi no viņu lomas hierarhijā. Rīkojoties šādi, katrs atbildīgais darbinieks spēj sniegt tiešu un pieredzē balstītu ieguldījumu;
  • izvērtējiet uzņēmumam aktuālākos un nozīmīgākos sāpju punktus un veiciet padziļinātu analīzi, lai noskaidrotu, vai RPA tos spēj adekvāti izpildīt;
  • veicot atkārtotu procesu identifikāciju un izpēti, piesaistiet RPA speciālistu un procesu analizējiet kopīgiem spēkiem. Pārliecinieties, ka speciālists palīdz atklāt pārrāvumus jūsu uzņēmuma procesu ķēdē un piedāvā optimālu risinājumu;
  • veiciet katra procesa ROI (angļu val. return on investment ‘ienākums no ieguldījumiem’) analīzi, lai iegūtu precīzu sagaidāmo izmaksu un ietaupījumu aprēķinu. Summējot līdz šim patērēto laiku un darbaspēka izmaksas konkrētā procesa veikšanai, iegūstam skaitli, kurš jāsalīdzina ar RPA ieviešanas izmaksām. Galu galā iegūstam skaidru un uz faktiem balstītu informāciju par to, cik ātri atpelnīsim investīciju;
  • meklējiet procesus, kuros norisinās augsta apjoma informācijas ievade un (vai) izvade, apstrāde;
  • identificējiet, kuru procesu veikšanai vajadzīgs daudz laika un ir garantēta atkārtošanās.
Reklāma
Reklāma

Rūpējieties par savu darbaspēku un uzņēmuma produktivitāti! Varbūt ir laiks automatizācijai?

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.