Foto – Timurs Subhankulovs

Vecpiebalgas ceļš – viens posms no 4000 km 0

Vecpiebaldzēni vakar valdībā nogādāja lūgumu izsludināt novadā ārkārtas situāciju saistībā ar slikto ceļa P30 Cēsis–Vecpiebalga–Madona stāvokli. Vakar bija arī pirmā diena, kad pēc likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” 6. punkta pašvaldības domei piešķirtas tiesības ārkārtas stāvokli pieprasīt. 


Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

AS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs teic, ka ceļš, par kura slikto stāvokli notiek pikets, nebūt nav vissliktākajā stāvoklī valstī – ir ceļi, kas ir vēl sliktāki. “Ceļš ir gana bēdīgā stāvoklī, taču tas ir tikai viens posms no 4000 kilometru.” Tomēr arī viņam esot prieks, ka iedzīvotāji Latvijā pievērš uzmanību ceļu stāvoklim.

Vairāku Vidzemes pašvaldību priekšsēdētāji vecpiebaldzēnu aktivitāti akcijā vērtē kā izmisuma soli, kam diez vai nekavējoties sekos finansējums un rezultāts, tomēr visi atzīst, ka akcijas dalībnieku rīcība bija nepieciešama, lai jautājumu par ceļu salabošanu beidzot sadzirdētu valsts līmenī.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piketa organizators, Vecpiebalgas iedzīvotājs Mārcis Ločmelis sacīja – piketa rīkotāji ir pārliecināti, ka ceļus salabos: “Valdībai noteikti ir jāsasauc ārkārtas sēde un ceļš jāsalabo – tās ir mūsu tiesības. Patlaban tiek apdraudēta cilvēku veselība un dzīvība. Tas ir cilvēktiesību pārkāpums!”

AS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) valdes loceklis Jānis Lange preses konferencē iepriekš norādīja, ka no 85 kilometrus garā ceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona 50 kilometri ir sabrukuši. “LVC” patlaban strādājot pie tehniskā projekta pasūtīšanas, lai nākamajā finansēšanas periodā no 2014. gada varētu veikt šī ceļa rekonstrukciju. Līdz tam plānots ceļu uzturēt ar bedrīšu remontu, kas nodrošinot nekomfortablu, bet drošu satiksmi. Nacionālajā attīstības plānā no 2014. līdz 2020. gadam sakārtošanai esot iezīmēti 1509 kilometri (35%) reģionālo ceļu, jo patlaban no kopumā 5300 kilometriem reģionālo autoceļu 53% ir sliktā stāvoklī.

“LVC” komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Dambergs preses konferencē informēja, ka autoceļa P30 rekonstruēšana tiek plānota nākamajā gadā, piesaistot ERAF līdzfinansējumu. Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone pauda nostāju, ka akcijas dalībniekiem šāds plāns nešķiet pieņemams: “Mums pa šo ceļu jābrauc jau šodien. Tā stāvoklis apdraud veselību un pat dzīvību. Mēs nevaram gaidīt līdz nākamajam gadam.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.