Iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” atvēršana 2019.gadā.
Iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” atvēršana 2019.gadā.
Foto: Karīna Miezāja/LA.LV

Veikalos nākamgad sagaidāma vērienīga cenu samazināšana. Kā to skaidro tirgotājs? 11

Mazumtirdzniecības nozare ik gadu aug un attīstās, bet tikai atsevišķi tirgus dalībnieki spēj saglabāt savas tirgus pozīcijas vai uzlabot rezultātus esošajos konkurences apstākļos, portālam “LA.LV” norāda “Maxima Latvija” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

Arvien lielāku nozīmi šajā nozarē ieņem tehnoloģijas ar mērķi gan uzlabot iepirkšanās pieredzi, gan arī efektivizēt veikala darbību, tādējādi novirzot līdzekļus labāku piedāvājumu veidošanai klientiem.

Tāpat uzņēmumi arvien aktīvāk iesaistās vides ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā ikdienas darbā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zemāk apkopotas 2020. gada nozīmīgākās tendences, kas ietekmēs mazumtirdzniecību pasaulē un Latvijā:

Mākslīgais intelekts ienāk veikalos

Mazumtirdzniecība ir joma, ko nevar iedomāties bez digitālām tehnoloģijām – pašapkalpošanās kases, elektroniskās cenu zīmes, digitālie skeneri u.c. tehnoloģijas ir kas tāds, ko klienti uztver par pašsaprotamu ikdienā.

Tomēr tieši mākslīgajam intelektam ir potenciāls mainīt to, kā mēs iepērkamies, kā mūs veikalā apkalpo un kā tiek organizēts darbs veikalā.

Pateicoties mākslīgajam intelektam, mazumtirgotājiem ir iespēja kļūt efektīvākiem, novirzot līdzekļus vēl labāku piedāvājumu nodrošināšanai klientiem.

Vērienīga cenu samazināšana

Mazumtirgotāju vidū konkurence palielinās, savukārt patērētāji naudu tērē piesardzīgāk.

Tas palielinās spiedienu uz cenām un nākamā gada laikā sagaidāmas vērienīgas un visaptverošas cenu samazināšanas iniciatīvas tirgū.

LA.LV Aptauja

Vai cenu samazinājums veikalos piepildīsies?

  • Jā, veikalnieku rīvēšanās to veicina
  • Nē, viss kļūs tikai dārgāks
  • Cenas veikalos mani vispār neuztrauc

Mazumtirgotāji iestājas par vides ilgtspēju

Apzinoties vides problēmjautājumus globālā līmenī, uzņēmēji arvien aktīvāk iesaistās dažādās iniciatīvās, lai veicinātu vides ilgtspēju.

Piemēram, videi draudzīga iepakojuma ieviešana, pārtikas pārpalikumu samazināšana, atkritumu šķirošana un energoefektīvu tehnoloģiju ieviešana ir tikai daļa no “Maxima Latvija” iniciatīvām vides ilgtermiņa politikā un katrā no tām tiek īstenota virkne dažādu procesu.

Cilvēks un viņa vajadzības ir datu analīzes pamatā

Vadošie pasaules mazumtirgotāji, izmantojot datu analīzi, kas sniedz padziļinātu izpratni par klientu iepirkšanās paradumiem, nodrošina personalizētu piedāvājumus.

Reklāma
Reklāma

“Maxima Latvija” papildu “Mazuļa klubam”, kas sniedz īpašus piedāvājumus jaunajiem vecākiem, 2019. gadā ieviesa arī “VIP klubu”, kur klientiem tiek sagatavoti īpaši izmeklētu produktu personificēti piedāvājumi atbilstoši iepirkšanas paradumiem.

Arī 2020. gads nesīs pārmaiņas atsevišķu interešu klubu izveidē.

Mazāki un blīvāk izvietoti veikali

Viens no noteicošajiem faktoriem veikala izvēlē ir tā atrašanās dzīvesvietas vai darba tuvumā. Līdz ar to veikalu tīkls Latvijā kļūst blīvāks un tajā dominē tieši nelieli, ērti veikali ar pārdomātu sortimentu.

Piemēram, šobrīd pircējus visā Latvijā sagaida teju 200 veikalos, no kuriem 136 “Maxima X” ir tieši piemājas formāta veikali un vēl seši “Maxima Express” veikali, kas ir īpaši veidoti biroja darbiniekiem un pilsētas viesiem, kuriem ir svarīgi iegādāties gardu maltīti un ikdienai nepieciešamās preces ātri, ērti un par saprātīgu cenu.