Foto-I.Pavloviča

Ventspils brīvostā atklās uzbūvēto sauskravu termināli 0

Trešdien, 19. februārī, Ventspilī tiks atklāta viena no pēdējo gadu nozīmīgākajām ostas infrastruktūras būvēm – Ventspils brīvostas sauskravu terminālis, kur turpmāk tiks nodrošināti kokmateriālu pārkraušanas un uzglabāšanas pakalpojumi, portālu “LA.lv” informēja Ventspils brīvostas pārvaldē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Jaunais sauskravu terminālis Ventspils brīvostā uzbūvēts Ventas kreisajā krastā starp Ventas tiltu un Apvedtiltu. Šī termināļa būvniecība bija loģisks nākamais solis pēc Ventas tilta rekonstrukcijas par paceļamu tiltu, kas ļauj ostas darbībai izmantot plašākas teritorijas.

Līdz ar pirmā kravas kuģa pietauvošanos jaunajā piestātnē nākamtrešdien notiks simboliska jaunā sauskravu termināļa atklāšana. Termināli no Ventspils brīvostas pārvaldes nomās SIA “Ventplac”, kas līdz šim veica kokmateriālu pārkraušanu un uzglabāšanu SIA “Noord Natie Ventspils Terminals” teritorijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Modernais terminālis ir ar 300 metrus garu piestātni, pie kuras Ventas gultne padziļināta līdz astoņiem metriem. Kopējais kravu laukums izbūvēts piecu hektāru platībā. Tāpat izbūvēti jauni un rekonstruēti esošie dzelzceļa sliežu ceļi apmēram divu kilometru garumā.

Terminālī realizētas vairākas jaunas idejas, piemēram, piestātnē iegremdēta stacija, no kuras var pieslēgties pie ūdensapgādes un elektrības. Tāds risinājums nekur Latvijā pagaidām netiek izmantots, taču tas ļaus racionāli izmantot piestātnes teritoriju, klāsta Ventspils brīvostas pārvaldē.

Pateicoties piestātnē izbūvētajam dzelzceļam, klientiem varēs piedāvāt jaunu pakalpojumu – koksnes iekraušanu no vagoniem tieši kuģos. “Jaunajā terminālī varēsim palielināt koksnes pārkraušanas ātrumu un piedāvāt mūsu klientiem konkurētspējīgākus tarifus,” stāsta SIA “Ventplac” valdes priekšsēdētājs Aivars Baude.

Termināļa būvdarbus veica AS “BMGS”, autoruzraudzību – SIA “Witteveen+ Bos Latvia”. Sauskravu termināļa būvniecības kopējās izmaksas bija 13,4 miljoni eiro, no kuriem 8,1 miljonu līdzfinansēja ES Kohēzijas fonds, bet 5,3 miljoni eiro bija Ventspils brīvostas pārvaldes ieguldījums.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.