Foto: Pexels

Viens neatbildēts zvans izmaksā vidēji 59,92 eiro. Kādēļ uzņēmumi neatbild uz klientu zvaniem? 0

Tikai 7% Latvijas uzņēmēju ir informēti, cik tiem izmaksā neatbildēts klienta zvans. Tas noskaidrots mobilo sakaru operatora “Tele2” un pētījumu aģentūras SKDS veiktajā aptaujā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Lasīt citas ziņas

Saskaņā ar to uzņēmēju aplēsēm, kas rēķina ienākošo zvanu un apkalpoto klientu statistiku, viens neatbildēts zvans uzņēmumam Latvijā izmaksā vidēji 59,92 eiro.

Aptauja rāda, ka divas trešdaļas Latvijas uzņēmumu ikdienā saņem dažādus klientu pieprasījumus un jautājumus pa tālruni.
CITI ŠOBRĪD LASA

Taču tikai 11% uzņēmumu pastāv uzskaite par to, cik daudz ienākošo zvanu ir izdevies apkalpot.

Tas nozīmē, ka deviņi no desmit Latvijas uzņēmumiem nezina, cik klientu viņiem dienā ir piezvanījuši un uz cik potenciāli klientu zvaniem nav izdevies atbildēt.

“Tele2” komercdepartamenta direktors Raivo Rosts skaidro, ka mūsdienu mobilās tehnoloģijas ļauj efektīvi sakārtot klientu apkalpošanas procesus uzņēmumā, taču uzņēmumi šīs iespējas izmanto ļoti minimāli.

Aptuveni 60% iedzīvotāju, mēģinot noskaidrot viņus interesējošus jautājumus, ir sastapušies ar situāciju, ka jāzvana atkārtoti uz vairākiem telefona numuriem, līdz tiek saņemta atbilstošā speciālista konsultācija.

“Tā rezultātā klients mēdz zaudēt pacietību, un iespējamais darījums nenotiek. Šī ir situācija, par kuru ir vērts aizdomāties ikvienam Latvijas uzņēmējam,” norāda R. Rosts.

Biežākie iemesli, kādēļ uzņēmumos netiek atbildēts uz klientu zvaniem, ir atšķirīgi.

Piemēram, vairāk nekā trešdaļa jeb 34% zvanu tiek saņemti ārpus uzņēmuma darba laika, bet 29% gadījumu klientu konsultanti ir aizņemti, runājot pa tālruni ar citu klientu.

Pēc R. Rosta teiktā, situācija ar zvanu uzskaiti atšķiras starp dažādām nozarēm.

Salīdzinoši biežāk šāda uzskaite pastāv vidējos uzņēmumos (50–249 darbinieki) (29%), kā arī uzņēmumos, kas nodarbojas ar preču vai pakalpojumu eksportu.

Taču zvanu uzskaite un citi tehnoloģiski risinājumi, piemēram, automātiskā zvanu pāradresācija, darba laika iestatīšana, vienots numurs visam uzņēmumam vai interaktīvā balss atbilde ir noderīgs palīgs arī nelielam uzņēmumam.

Reklāma
Reklāma

85% iedzīvotāju ļoti pozitīvi novērtē situāciju, kad uzņēmuma pārstāvis viņiem atzvana, ja nav varējis atbildēt uz zvanu.

“Šī ir lieta, ko vajadzētu ņemt vērā visiem uzņēmumiem,” skaidro R.  Rosts.

Kā atzīst “Tele2” pārstāvji, tad tehnoloģiski risinājumi, kas ļauj veiksmīgi uzskaitīt un apkalpot ienākošos zvanus, mūsdienās ir ļoti ērti un vienkārši, kas neprasa lielas investīcijas. To visu var paveikt ar mobilā telefona un mobilo zvanu vadības risinājumu “Teamer” palīdzību.

Uzņēmēju aptauja tika veikta sadarbībā ar pētījumu centru SKDS šī gada februārī. Kopumā tika aptaujāti 750 uzņēmēji.

“Tele2” ir mobilo sakaru līderis Latvijā – uzņēmuma klienti ir gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju. “Tele2” ir daļa no “Tele2 AB” grupas un ir vienīgais mobilo sakaru operators, kas darbojas vienoti visās Baltijas valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.