Virtuālā Toma portrets.
Virtuālā Toma portrets.
VID vizualizācija

Virtuālais VID asistents Toms – pieprasīts “darbinieks” 1

Testēšanas laikā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) virtuālais asistents Toms ir sniedzis atbildes 14 317 iedzīvotājiem, aģentūru LETA informēja VID.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas
Šī gada 14.janvārī noslēdzās VID virtuāla asistenta Toma testēšana.

Tās laikā tehniska rakstura darbības traucējumi netika konstatēti un VID ieguva vērtīgu informāciju, kas turpmāk palīdzēs pilnveidot Toma dialogus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Testa režīma laikā klienti aktīvi konsultējās ar tiešsaistes virtuālo asistentu un izmantoja Toma esošās pamatzināšanas par šādām tēmām – saziņa ar VID, saimnieciskās darbības veicēju reģistrēšana, gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un attaisnotie izdevumi, kā arī mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi”.

Publiskās testēšanas laikā virtuālā asistenta tehniskas darbības problēmas netika novērotas.

Kopumā šomēnes Toms ir saņēmis 46 774 ziņas no 14 792 lietotājiem, un par visaktīvāko dienu var uzskatīt 3.janvāri, kad ar Tomu konsultējās 1453 lietotāju.

Publiskās testēšanas laikā tika fiksēti jautājumi un ieteikumi no iedzīvotājiem, kas nākotnē ļaus uzlabot un pilnveidot tiešsaistes operatora dialogus.

Zinot, ka tuvojas 2019.gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas sākuma datums, pašlaik, liekot lietā testēšanas gaitā iegūto informāciju, pakāpeniski tiek papildinātas Toma zināšanas jautājumos par gada ienākumu deklarācijām, skaidroja VID.

Ieviešot virtuālo asistentu, VID nodrošina saviem klientiem iespēju saņemt atbildes uz vienkāršiem jautājumiem ārpus tradicionālā VID darba laika un vietas.

Tā kā Tomam visbiežāk tiek uzdoti jautājumi, ko ikdienā saņem arī VID nodokļu konsultanti, šāds risinājums palīdz atslogot konsultatīvo tālruni, mazinot lielo zvanu skaitu, un ļaujot konsultantiem vairāk laika veltīt sarežģītu jautājumu risināšanai.

VID arī uzsvēra, ka Toms turpinās pilnveidoties visu turpmāko savu darbības laiku, tāpēc augstu vērtē klientu aktivitāti izmantojot virtuālo asistentu.

Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā “Hugo.lv” sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu “Tilde”.