Jānis Lasmanis
Jānis Lasmanis
Foto: Lita Krone/LETA

“Visas prasības nodrošināt nav viegli.” Skaistumkopšanas un viesmīlības uzņēmuma vadītājs par pirmajiem iespaidiem pēc 12 nedēļu dīkstāves 10

Uz LA.LV jautājumiem par uzņēmuma iespējām izdzīvot krīzes situācijā atbild Jānis Lasmanis, SIA Reho valdes priekšsēdētājs.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Lasīt citas ziņas

Jūs vadāt lielu uzņēmumu, kuru skar nozīmīgi darbības ierobežojumi pandēmijas laikā. Cik nozīmīgs jums ir valsts atbalsts?

Valsts atbalsts mums kā uzņēmumam ir ļoti nozīmīgs. Protams, atbalsta saņēmējam tas nekad nebūs pietiekams, bet jāatzīst, ka šī ir pirmā reize kopš neatkarības pasludināšanas, kad valsts man kā uzņēmējam tik maz prestižā jomā (neesmu nedz IT, nedz eksportētājs) vispār sniedz atbalstu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai jums kā uzņēmējam ir saprotami atbalsta nosacījumi?

Par atbalsta piešķiršanas mehānismiem un komunikāciju no valsts par šo tēmu – varētu teikt, ka mehānisms ir gana sarežģīts, turklāt mainīgs, bet, saprotams, ka arī COVID apstākļi un ar tiem saistītie ierobežojumi mainās ik nedēļu.

Mēs kā uzņēmums veltām lielu vērību atbalsta prasību izpētei un iesniegumu sagatavošanai.

VID darbinieki ir pieejami saziņai un operatīvi atbild uz jautājumiem. Termiņi, kuros darbinieki saņem pabalstus dažkārt ir ilgi, bet kopumā atbalsts ir svarīgs un nozīmīgs.

Kā izmantojat saņemto atbalstu? Cik pārliecinoša jums šķiet valdības izpratne par atsevišķu ekonomikas nozaru dzīvotspēju un savietojamību ar ierobežojumiem?

Mūsu 16 salonu un 2 viesnīcu darbību nodrošina 312 darbinieki, un viņu darbavietu un atalgojuma nodrošināšana ir mūsu absolūta prioritāte. Ļoti ceram, ka izdosies saglabāt maksimāli daudz darba vietas un arī atalgojumu mūsu darbiniekiem.

Mēs esam savas valsts pilsoņi un patrioti un godprātīgi pakļaujamies noteikumiem un ierobežojumiem, kaut dažbrīd ne līdz galam tos izprotam.

Domājams, ka vērtēt “gala bilanci” valdības lēmumiem un to pareizībai šobrīd ir pāragri. Mūsu pienākums ir rūpēties, lai visi izskatāmies skaisti un sakopti, kas arī ir viens no labas pašsajūtas un veselības pamatiem.

No 1.marta skaistumkopšanas nozare daļēji atsākusi darbu. Kā pielāgojāties jaunajiem epidemioloģiskajiem nosacījumiem?

Reklāma
Reklāma

Šobrīd, no 1.marta esam atsākuši daļēju darbību saskaņa ar visiem noteikumiem drošai pakalpojumu sniegšanai pēc 12 nedēļu pilnīgas dīkstāves.

Ekonomikas ministrija nozarei jau savlaicīgi deva iespēju iepazīties ar EM un VM izstrādātajiem noteikumiem, līdz ar to arī mums bija iespēja laicīgi sagatavoties darbības atsākšanai jaunajos, izaicinājumu pilnajos apstākļos.

Visas prasības nodrošināt nav viegli. Bet mēs arī izprotam to nepieciešamību un esam pielāgojušies drošai pakalpojumu sniegšanai.

Darbu organizējam, ievērojot visus noteikumus, tostarp: attiecībā uz pieraksta sistēmas organizēšanu, laika distanci starp klientiem, fiziskās 5 m distances ievērošanu, vēdināšanu un ventilāciju, temperatūras mērīšanu klientiem, starp-stikliem manikīra pakalpojumam, un citus nosacījumus.

Tāpat kontrolēsim masku lietošanu. Apzinoties situācijas nopietnību, esam veikuši vēl papildus skaidrojošu darbu arī savā kolektīvā, lai veicinātu, ka visi darbinieki un klienti ievēro masku lietošanas prasību.

Ko šo ierobežojumu ievērošana jūsu uzņēmumam nozīmē finansiāli?

Protams, jauno nosacījumu izpilde prasa lielas papildu investīcijas, savukārt ieņēmumus prognozējam ~35% no iepriekšējiem, ņemot vērā aizliegumu lielai pakalpojumu grupai (kosmetologi, masieri, ķermeņa kopšanas procedūras), kā arī to, ka vairākkārt samazināsies intensitāte – klientu skaits, ko varam apkalpot stundas laikā.

Investori šobrīd investē biznesā paralēli valsts sniegtajam atbalstam, lai nozare un uzņēmums izdzīvotu un spētu turpināt darbu pēc-Covid apstākļos.

Vissarežģītākā situācija diemžēl patlaban veidojas ar iznomātājiem – tirdzniecības centriem, kuriem nespējam nomaksāt pilnā apmērā līgumā noteiktās nomas maksas, jo primārās ir darbaspēka izmaksas un nodokļi – viss, kas nepieciešams ilgtspējīga biznesa cikla nodrošināšanai.

Diemžēl, cik man zināms, tirdzniecības centri nesaņem kompensācijas par zaudējumiem, kas radušies aizliegumu rezultātā.

Kā pielāgojaties darbam krīzes apstākļos? Ir plāni, kas palīdz strādāt gan šobrīd, gan nākotnē?

No savas puses pielāgojoties darbam krīzes apstākļos, pērnā gada nogalē atvērām KOLONNA e-commerce veikalu, kur profesionālā kosmētika ir pieejama plašākam pircēju lokam kā līdz šim.

Kā zināms, ir aptieku kosmētika, selektīvā kosmētika, bet laba profesionālā kosmētika pilnā sortimentā līdz šim nebija pieejama tiešsaistē. Tas būs mūsu pienesum krīzē klientiem, arī atlaižu iespēju ziņā, jo, tirgojot online, izmaksas ir mazākas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.