Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Zemkopības ministrija un tās padotības iestādes darbam attālināti izmanto mūsdienu IKT risinājumus 0

RZemkopības ministrija (ZM) un tās padotības iestādes sekmīgi darbam attālināti izmanto tādus mūsdienu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumus, kā piemēram, “Skype”, “Zoom”, “Microsoft Teams”, noskaidroja aģentūra LETA.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 183
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

ZM Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dagnija Muceniece aģentūrai LETA sacīja, ka ZM un tās padotībā esošajām iestādēm viss ir nodrošināts, lai iestāžu darbinieki varētu strādāt attālināti.

Pēc viņas sacītā, ZM un tās padotības iestāžu darbiniekiem attālināti caur interneta pārlūku ir pieejama e-pasta sistēma, dokumentu vadības sistēma (DVS), personāla modulis un citas sistēmas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iestādes saviem darbiniekiem nodrošina arī iespējas pieslēgties un attālināti strādāt iestādes pamatdarbības sistēmās, izmantojot VPN un “Terminal server” risinājumus. ZM un atsevišķās iestādēs ir ieviestas vai ir ieviešanas procesā arī attālinātas sapulču vadības sistēmas, piemēram, “Microsoft Teams”.

Valsts augu aizsardzības dienesta (VAAD) sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Ūdre aģentūrai LETA teica, ka VAAD, šobrīd nodrošinot attālināto darba režīmu tiešsaistes sanāksmēm ar darbiniekiem un arī ar klientiem izmanto gan “Skype”, gan “Zoom” programmas. Savukārt saziņai ar starptautiskajām organizācijām VAAD izmanto “Microsoft Teams” programmnodrošinājumu. Darbinieku mācību organizēšanai VAAD patlaban attālināti testē arī citas programmas.

Viņa atzina, ka daudzi VAAD pakalpojumi tiek nodrošināti ar elektronisko dokumentu apriti, bet citiem pakalpojumiem, piemēram, fitosanitāro sertifikātu izsniegšanai vai sēklu sertificēšanai paraugi jāņem klātienē.

“VAAD turpina savu darbību, lai nodrošinātu funkciju izpildi, kas saistītas ar pavasara darbiem lauksaimniecībā, augsnes pārbaudēm, augu audzēšanu un eksportēšanu, bet vienlaikus aicina klientus ļoti rūpīgi izvērtēt VAAD klātienes apmeklējuma nepieciešamību, iespēju robežās izvairīties no tā,” viņa sacīja.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Resursu vadības departamenta direktors Arnis Šņepsts aģentūrai LETA teica, ka dienesta darbiniekiem ar iespējām darba pienākumus veikt attālināti ir pieejamas visas darbam nepieciešamās informācijas sistēmas. Taču ne pilnīgi visi dienestā strādājošie darba specifikas dēļ izvēlējušies darbu attālināti, tāpēc darbs turpinās arī PVD centrālajā birojā un pārvaldēs uz vietas.

“Šonedēļ, papildus jau esošajiem “WhatsApp” un “Skype” risinājumiem, ieviešam “Microsoft Teams”, lai nodrošinātu attālinātu sanāksmju un darba grupu darbu,” sacīja Šņepsts.

Reklāma
Reklāma

Pēc viņa sacītā, no pirmdienas, 23.marta ir novērojams neliels interneta ātrdarbības kritums, kas saistīts ar pieaugošo attālināto darba režīmu daudzās iestādēs un uzņēmumos, kā arī skolēnu tiešsaistes mācību procesa nodrošināšanu.

Lauku atbalsta dienesta (LAD) Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Kristīne Ilgaža aģentūrai LETA atgādināja, ka dienests neapkalpo klientus klātienē, taču darbu organizē tā, lai turpinātu strādāt, klienti saņemtu pakalpojumus un atbalsta maksājumus.

Komentējot LAD iekšējo darbu, Ilgaža norādīja, ka visiem LAD darbiniekiem, kuri strādā attālināti, ir nodrošinātas drošas attālinātas pieejas sistēmām, informācijai darba datoros. Saziņā tiek izmantotas video un audio konferences, piemēram, “Skype” video zvani, dienests saziņā izmanto “WhatsApp” iespējas, e-pastus, tālruņa zvanus un tamlīdzīgi.

Taujāta, vai darbā attālināti nākas saskarties ar kādām grūtībām, viņa atbildēja sekojoši. “Grūtību nav, tikai pašiem jāmaina sava pieeja darbam un jāplāno, kā veiksmīgāk un efektīvāk komunicēt,” sacīja Ilgaža, norādot, ka pagaidām problēmas nav bijušas ne sadarbībā ar klientiem, ne arī dienesta iekšējo darba procesu organizēšanā.

Pēc viņas sacītā, LAD veiksmīgi izdodas darba organizēšana attālināti, jo dienests ilglaicīgi bijis mūsdienīgām tehnoloģijām atvērta iestāde, kas izmanto tehnoloģiju iespējas. Arī LAD darbinieki modernās tehnoloģijas labi prot lietot, un pārzina šādu komunikāciju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.