Mobilā versija
+3.5°C
Elizabete, Betija, Liza, Līze
Sestdiena, 18. novembris, 2017
19. oktobris, 2017
Drukāt

1937. gada 19. oktobrī. Būvē Jelgavas “gaisa ostu”

19okt_Jelgava_16

Zemes darbi Jelgavas lidlaukā.

Pirms 80 gadiem “Jaunākās Ziņas” vēstīja par “modernas gaisa ostas” tapšanu Jelgavā. Jaunais lidlauks, ko paredzēja izvērst par “vienu no plašākajiem un modernākajiem aerodromiem visā valstī”, kopš vasaras beigām tika būvēts pāris kilometru no pilsētas, Uzvaras ielas galā, vietā, kur saplūda Lielupe, Iecava un Driksa. Tās bija palieņu pļavas, tādēļ vispirms nācās izbūvēt grāvjus un dambjus, izvērst plašu meliorāciju ar 20 km kopgaruma drenu tīklu. Pļavu ar traktoriem ara un līdzināja, lai panāktu lidmašīnām piemērotu gludu zālienu. Pasta un telegrāfa departaments prātoja par lidostas ēkas būvi turpat pie Driksas. Plānoja, ka nākotnē Jelgava varētu iekļauties ne tikai iekšzemes, bet arī starptautiskajā aviosatiksmē. Tādas ieceres tika lolotas vienlaikus ar sapņiem par Jelgavas ostu Lielupē jūras kuģu ienākšanai. Līdz 1938. gada rudenim galvenie zemes darbi Jelgavas lidlaukā bija pabeigti. 200 ha platību apsēja ar zālienu. Diemžēl tālāko attīstību iztraucēja Otrais pasaules karš. Tūlīt pēc okupācijas te ievācās padomju kara aviācija, kas Jelgavas lidlauku izmantoja līdz 1990. gadam. Atjaunotajā Latvijā bāze īsti nevienam nebija vajadzīga. Daļu lidlauka betona plākšņu pēc privatizācijas demontēja; skrejceļa garums saruka līdz 800 m. Šobrīd tā ir degradēta teritorija ar neskaidru nākotni.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+