
1636. gada 15. novembris 2
Jūras kuģis piestāj Jelgavā
Pirms 80 gadiem, 1936. gada 15. novembrī, piestātnē pie Jelgavas pils pietauvojās pirmais jūras kuģis, kam izdevies tik tālu iebraukt Lielupē, – “Indra”. “Atvērti Zemgales vārti!” tobrīd priecājās laikraksti. Reiss varēja notikt, pateicoties vairākus gadus ilgušajiem Lielupes radžu spridzināšanas un gultnes padziļināšanas darbiem. Upes dziļumu tā palielināja līdz 4 metriem. Saskaņā ar plānu Jelgavu vajadzēja padarīt par Zemgales jūras ostu, lai no turienes ērtāk eksportētu labību. Tālākais nodoms bija iekārtot Jelgavā lielākas kokzāģētavas un ražot eksportam zāģmateriālus, lai baļķus nevajadzētu allaž pludināt apstrādei uz Rīgu. Projektam bija ne tik daudz ekonomiska, cik propagandiska nozīme. “Ar Lielupes kuģniecības ceļu un Jelgavas ostas izveidošanu latviešu nacionālā valdība ir atkal veikusi vienu no tiem darbiem, kurus atrisināt un veikt nebija pa spēkam nevienai svešai varai,” vēstīja “Tēvijas Sargs”. Diemžēl viss beidzās nelaimīgi. 17. novembrī “Indra” ar labības kravu devās uz Helsinkiem, bet kuģi vairs neviens nekad netika redzējis. Tas pēc pāris dienām gāja bojā vētrā Rīgas līcī. Sapņi par Jelgavas jūras ostu tā arī nerealizējās.