1875. gada 13. maijā 0

Pirms 140 gadiem, 1875. gada 13. maijā, līdz ar stacijas vietas iezīmēšanu pļavā pie Tukuma sākās Rīgas–Tukuma dzelzceļa līnijas būve.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Neredzamās slepkavas: četri ikdienas ieradumi, kas nemanāmi bojā asinsvadus un palielina trombu attīstības risku
Kokteilis
Ja esi dzimis vienā no šiem trīs datumiem, tev uzlikts īpašs “zīmogs” no pagātnes
Trīs Krievijas iznīcinātāji ielidojuši Igaunijas teritorijā; igauņi pieprasa NATO 4. panta konsultācijas 121
Lasīt citas ziņas

Vilcienam bija jānomaina diližansi un tvaikoņi peldviesu vešanā no Rīgas uz Jūrmalu. Jau 1912. gadā izvirzījās jautājums par posma Rīga–Majori elektrifikāciju, taču to īstenoja tikai 1950. gadā, kaut ideja tika uzturēta spēkā arī pirmskara Latvijā. Sliežu ceļu būvē jau no paša sākuma šķēršļus lika Lielupe. Tā 1876. gadā bīstami izskaloja krastu pie Dubultiem. Dzelzceļa būvētājiem nācās krastus nostiprināt ar pāļiem, turklāt arī katru nākamo pavasari līdz pat 20. gadsimta sākumam nostiprinājumi bija jālabo un jāpalielina. Tomēr īsi pirms Pirmā pasaules kara parādījās ideja izbūvēt restorānu upes krastā iepretim stacijai, taču to neīstenoja. 1911. gadā atklāja tiešu satiksmi bez pārsēšanās no Maskavas līdz Ķemeriem. Visu līniju no Rīgas līdz Tukumam elektrificēja 1966. gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.