1906. gada 13. maijā 0

Pirms 110 gadiem, 1906. gada 13. maijā, “Rīgas Avīze” informēja: “Aleksandra tramvaja līnija tagad pagarināta par 300 saženiem (aptuveni 600 metru) pāri jaunbūvētam gaisa tiltam līdz “Feniksa” fabrikai.

Kokteilis
10 lietas, ko darīja 80. gadu bērni un kas šokētu mūsdienu bērnus
Baltijas jūra apdraudēta? NATO gatavojas Krievijas hibrīduzbrukumiem 41
FOTO. Uzmanību autovadītājiem! Vidzemes šoseju klāj melnais ledus – automašīnas netiek kalnā, vairākas iebraukušas grāvī 48
Lasīt citas ziņas

Satiksme pa pagarināto gabalu iesākas šodien. Tālāk no “Feniksa” fabrikas līdz arkai “Aleksandra vārti”, kas atrodas 8. verstē no pilsētas uz Pēterburgas šosejas, tiek liktas tramvaju sliedes uz sliperiem, arī daļa no līnijas zemes darbiem jau gatava. Šis tramvaja līnijas gabals no “Feniksa” līdz arkai tiks gatavs ap 20. jūniju un Jāņa dienu atklās tur satiksmi.” 20. gadsimta sākumā tramvaja līnijas gals pie lielajām fabrikām – “Fenikss” (tagad RVR), “Unions” (VEF) un citām – faktiski nozīmēja arī pilsētas beigas, jo lielie fabriku korpusi tur bija pēdējās kapitālās būves. Aiz tām pavērās gluži laucinieciska ainava. Ziņā pieminētie “Aleksandra vārti” jau 1904. gadā bija pārvietoti no tagadējā VEF gaisa tilta vietas uz Šmerļa mežu. 1936. gadā arka atkal pārceļoja – šoreiz uz Viesturdārzu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.