1915. gada 18. maijā 0

Pirms 100 gadiem, 1915. gada 18. maijā, Rīgā Krievu–Baltijas vagonrūpnīcā tika pabeigts darbs pie lidotāja un minētās rūpnīcas meistara Aleksandra Porohovčikova izstrādātā vienkāpurķēdes transporta līdzekļa, kura nosaukums bija “Vezdehod”, tas ir, “Visurgājējs”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Cik tev gadu? Pasaki savu vecumu, un mēs pateiksim vienu svarīgu frāzi, kas tev jāņem vērā tieši šogad
Cilvēkstāsts
“Naktī izsauca galveno ārstu, bija panika, visi runāja, sačukstējās, baidījās man ko teikt…” Martas mammas Ingas stāsts par dzīves lielākajām vērtībām 12
Krievija ir sasniegusi kulmināciju frontē. Ja netiks panākta vienošanās par uguns pārtraukšanu, šī var būt pēdējā iespēja
Lasīt citas ziņas

Padomju laikā un Krievijas tehnikas vēstures literatūrā šo savdabīgo mašīnu joprojām traktē kā pirmo tanku Krievijā, tomēr kritiķi aizrāda, ka “Visurgājēju” par tanku īsti nosaukt nevar. Tam nebija ne bruņu, ne bruņojuma, kaut gan Porohovčikovs tādus plānoja. Arī ārēji braucamais maz atgādināja to, ko Rietumos uzskatīja par tanku. Mašīnas izmēģinājumi notika 1915. gada jūnijā Pulka kazarmu teritorijā Pārdaugavā. Prakse parādīja, ka konstrukcijā vēl ir ļoti daudz nepilnību un nav pamata uzskatīt “Visurgājēju” par kaujas mašīnu. Tās vienīgā kāpurķēde regulāri krita nost, motora jaudas nepietika un faktiski “tanks” spēja braukt tikai taisni, jo mēģinājumi pagriezties varēja izraisīt stūres riteņu konstrukcijas salūšanu. Neskatoties uz centieniem mašīnu uzlabot, 1916. gadā darbi pie Porohovčikova “tanka” tika apturēti.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.