1915. gada 3. septembrī 2

Pirms 100 gadiem, 1915. gada 3. septembrī, atsaucoties uz drošiem avotiem, Rīgā iznākošā prese ziņoja par gaidāmo pilsētas elektrisko tramvaju evakuēšanu uz Iekškrieviju.

Kokteilis
Ko stingri aizliegts darīt kapsētā, lai tevi “nepaņemtu līdzi” – noteikumi, kas noteikti jāievēro
“Katru reizi ir šoks! Jūs dzīvojat…” Britu latviete salīdzina dzīvi Latvijā un Apvienotajā Karalistē
Kokteilis
Astrologi atklāj katras zodiaka zīmes lāstu, no kura aizbēgt ir teju neiespējami
Lasīt citas ziņas

Rīgas tramvaju uzņēmums bija privāta akciju sabiedrība, un miera laikos pilsēta ar šo transporta līdzekli lepojās impērijas mērogā. Pavēle par aizvešanu no vācu apdraudētās Rīgas uz transporta līdzekļiem attiecās tāpat kā uz rūpniecības uzņēmumiem. “Jaunākās Ziņas” vēstīja, ka no trim Rīgas tramvaju depo paredzēts evakuēt to, kurš Aleksandra (Brīvības) ielā pie Gaisa (VEF) tilta. Tajā atradās 26 vagoni un dinamo elektrostacija, ko darbināja dīzeļdzinējs. Viss depo pilnā sastāvā bija jāved uz Petrogradu, “uz Oranienbaumas zirgu dzelzceļu, kas tiks pārvērsts par elektrisko dzelzceļu”. Daļu iekārtu aizveda arī no tramvaja sistēmas galvenās spēkstacijas Citadelē. Vagonu trūkuma dēļ atsevišķas tramvaju līnijas Rīgā slēdza.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.