1934. gada 4. martā 0

Pirms 80 gadiem, 1934. gada 4. martā, Prāgas autosalonā pirmo reizi publikai tika demonstrēts Čehoslovākijā ražotais plūdlīnijas auto ”Tatra 77”.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Eksperti atklāj 5 uztura bagātinātājus, kuri šoruden glābs tavu imunitāti: nē, sarakstā nav D vitamīna
Šāds skats vērojams ilgu laiku… Saeimas ārkārtas sēdē redzamā deputātu attieksme “izsit korķus”
“Man riebjas veids, kā to pasākumu ir sačakarējuši” – karstā reportāža no soctīkliem par Doma laukumā notiekošo 44
Lasīt citas ziņas

Tas bija pasaulē pirmais sērijveidā ražotais spēkrats, kurā konstruktori pievērsa īpašu uzmanību gaisa pretestības mazināšanai. Līdz tam par aerodinamiku iedomājās, vien radot atsevišķus konceptauto vai sacīkšu automašīnas. Laikā, kad spēkratus ierasti ražoja ”kantainus”, ”Tatra 77” radīja sensāciju. Darbs pie modeļa lielā slepenībā tika sākts 1931. gadā. ”Tatras” karosērijas gaisa pretestības koeficients bija 0,38 (mūsdienu auto tas mēdz būt ap 0,28 – 0,4). Lai to panāktu, modeli testēja aerodinamiskajā tunelī, ko līdz tam izmantoja tikai aviācijas rūpniecībā. Labos rezultātus panāca, pateicoties Čehoslovākijā strādājošo čehu, vācu un ungāru inženieru kopīgajām pūlēm. Gada laikā saražoja 101 ”Tatra 77”, jo tas tomēr bija ekskluzīvs auto. Tā maksimālais ātrums – 145 km/h.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.