1934. gada 4. martā 0

Pirms 80 gadiem, 1934. gada 4. martā, Prāgas autosalonā pirmo reizi publikai tika demonstrēts Čehoslovākijā ražotais plūdlīnijas auto ”Tatra 77”.

Reklāma
Reklāma
Kad steidzami jādodas pie ārsta: 5 pazīmes, kas var liecināt par paaugstinātu holesterīna līmeni
Izklaidēm nav ne vainas, bet nākamās dienas paģiras gan nav patīkamas. 15 produkti, kas, iespējams, mazinās alkohola paliekošās sekas nākamajā dienā
Kokteilis
3 zodiaka zīmes, kas visbiežāk dod tukšus solījumus
Lasīt citas ziņas

Tas bija pasaulē pirmais sērijveidā ražotais spēkrats, kurā konstruktori pievērsa īpašu uzmanību gaisa pretestības mazināšanai. Līdz tam par aerodinamiku iedomājās, vien radot atsevišķus konceptauto vai sacīkšu automašīnas. Laikā, kad spēkratus ierasti ražoja ”kantainus”, ”Tatra 77” radīja sensāciju. Darbs pie modeļa lielā slepenībā tika sākts 1931. gadā. ”Tatras” karosērijas gaisa pretestības koeficients bija 0,38 (mūsdienu auto tas mēdz būt ap 0,28 – 0,4). Lai to panāktu, modeli testēja aerodinamiskajā tunelī, ko līdz tam izmantoja tikai aviācijas rūpniecībā. Labos rezultātus panāca, pateicoties Čehoslovākijā strādājošo čehu, vācu un ungāru inženieru kopīgajām pūlēm. Gada laikā saražoja 101 ”Tatra 77”, jo tas tomēr bija ekskluzīvs auto. Tā maksimālais ātrums – 145 km/h.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.