Jūrmalas šoseja 1974. gadā.
Jūrmalas šoseja 1974. gadā.
Arhīva foto

Autoceļš kā ārzemēs: pirms 50 gadiem ar svinīgu mītiņu oficiāli satiksmei atklāja Jūrmalas šoseju 11

Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja esi dzimis vienā no šiem pieciem gadiem, tevī slēpjas potenciāls kļūt par ģēniju
Kokteilis
Juris Žagars atklāj vīrieša lietošanas instrukciju: “Nevajag visu laiku psihot kā trakam ezim!” 20
“Latvijā ir akūta odu krīze” – kamēr cilvēki šausminās par odu “mākoņiem”, tikmēr entomologs uzsver, ka nekas pārdabisks nenotiek 40
Lasīt citas ziņas

Pirms 50 gadiem ar svinīgu mītiņu oficiāli satiksmei atklāja Jūrmalas šoseju – tobrīd un vēl ilgi modernāko autoceļu Latvijas PSR, kur daudz kas bija “kā Rietumos”.

Pirmo ar trim joslām katrā virzienā, pirmo šoseju, ko naktīs apgaismoja. “Oktobra svētku priekšvakarā ierastajam platajam ceļa posmam no Babītes līdz Lielupes tiltam pievienojas tāda pati pirmās kategorijas šoseja ar sešām braukšanas joslām līdz Rīgai, kur tā sākas Kalnciema ielas estakādē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Maģistrāle vēl nav “apdzīvota”. Pagaidām vēl visur nav izliktas ceļa zīmes un informācijas vairogi. Ar laiku uzstādīs arī televīzijas iekārtu kustības kontrolei. Iekārtos arī atpūtas laukumus,” nākamajā dienā rakstīja “Rīgas Balss”. Kalnciema ielas viadukts gan stājās darbā vēlāk.

Kā atklāšanā bija paudis Latvijas PSR autotransporta un šoseju ministra vietnieks Jānis Mengots, kad tas notikšot, ceļš no Rīgas uz Jūrmalu kļūšot īsāks: “Uz rekonstruēta ceļa, kam ir liela caurlaides spēja, mašīnas varēs braukt ar maksimāli pieļaujamo ātrumu, jo visi šķērsceļi atrodas citā līmenī. Jāatzīmē, ka attālumu no Lielupes tilta līdz Kalnciema ielas viaduktam “Volga” veic 8 līdz 10 minūtēs.”

Triju gadu būvdarbos kompleksā bija uzbūvēti trīs ceļa pārvadi un izveidoti divi krustojumi dažādos līmeņos. Daudz kas Latvijas ceļu būves vēsturē tika darīts pirmo reizi.

Teju visā 12 km garumā pilnībā no jauna izveidotā Jūrmalas šoseja līdz 2019. gada vasarai nokalpoja bez liela mēroga remontdarbiem. Mūsdienās tas ir viens no visintensīvākajiem ceļa posmiem Latvijā, ko vasaras sezonā šķērso vairāk nekā 70 tūkstoši transporta līdzekļu diennaktī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.