1993. gada 3. oktobrī 0

Pirms 20 gadiem, 1993. gada 3. oktobrī, autonegadījumā gāja bojā talantīgais inženieris un leģendārais daudzkorpusa jahtu konstruktors, katamarānu būves aizsācējs Latvijā Vilnis Eglājs.

 

Kokteilis
Ko stingri aizliegts darīt kapsētā, lai tevi “nepaņemtu līdzi” – noteikumi, kas noteikti jāievēro
Mājas
5 lietas, kuras nedrīkst izsviest no mājokļa pat tad, kad tās nokalpojušas
VIP galdiņš paliek tukšs: Putina partneris demonstratīvi atsakās no viņa piedāvājuma, Kremlis spiests taisnoties
Lasīt citas ziņas

Citējot akadēmiķa Rolanda Rikarda sacīto: ”Viļņa Eglāja devums zinātnē līdz šim vēl nav pienācīgi novērtēts. Viņš ar savām idejām vienmēr gāja pa priekšu, it kā apsteidza laiku. Viņš bija neparasta personība, daudzi viņu nesaprata.” Eglāja izstrādātās teorijas un izgudrojumi 1982. gadā ļāva pārsniegt jahtu pasaules ātruma rekordu – katamarāns ”Centaurus I” Ķīšezerā sasniedza ātrumu 27 mezgli, tādējādi pārspējot oficiālo pasaules rekordu A klasē. Eglāja darbība pacēla PSRS jahtu būvi tai nepieredzētos augstumos. Inženiera izgudrotā ierīce buru automātiskai atbrīvošanai pasargāja daudzus Latvijā būvētos jūras katamarānus no apgāšanās. 1990. gadā Eglājs tika ievēlēts par Augstākās padomes deputātu un aktīvi līdzdarbojās Latvijas neatkarības atjaunošanas procesā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.