2003. gada 30. jūlijā 0

Pirms desmit gadiem, 2003. gada 30. jūlijā, Meksikas pilsētā Pueblā no konveijera noripoja pēdējā “Volkswagen” “vabolīte”. Šis modelis ir visilgāk un visvairāk ražotais auto pasaulē.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Melnā svītra ir aiz muguras: šīs zodiaka zīmes septembra beigās beidzot spēs atvadīties no problēmām
Kokteilis
Ja esi dzimis vienā no šiem trīs datumiem, tev uzlikts īpašs “zīmogs” no pagātnes
Veselam
Neredzamās slepkavas: četri ikdienas ieradumi, kas nemanāmi bojā asinsvadus un palielina trombu attīstības risku
Lasīt citas ziņas

Pirmā “vabolīte” tapa 1938. gadā Vācijā, un kopš tā laika pasaulē tādu saražots 21 miljons. Kā zināms, auto koncepciju izstrādāja nacistiskajā Vācijā ar Ādolfa Hitera atbalstu, jo fīreram vajadzēja ko tādu, kas līdzinātos ASV “tautas vāģim” “Ford T”, tātad lētu, iedzīvotājiem pieejamu, vienkāršu konstrukcijā un sērijveidā viegli ražojamu. Konstruktora Ferdinanda Poršē radītā auto sākotnējais nosaukums bija “KdF-Wagen” – tā bija abreviatūra no nacistu strādnieku organizācijas nosaukuma “Kraft durch Freude”. Ražošanu, īsti pat nesākušos, apturēja karš. “Vabolītes” uzvaras gājiens sākās tikai pēc tam, kad tā kļuva par Rietumvācijas ekonomiskā brīnuma simbolu, iekarojot pat ASV.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.