Saeimas deputāts Jānis Urbanovičs.
Saeimas deputāts Jānis Urbanovičs.
Foto: LETA

Urbanovičs: stāsts par “Sukhoi” lidmašīnām bija tikai dūmu aizsegs 0

Stāsts par Krievijā ražoto “Sukhoi” lidmašīnu iespējamo iegādi bija tikai dūmu aizsegs, lai panāktu pozitīvu balsojumu par naudas piesaisti šim uzņēmumam, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidūjumam “Rīta Panorāma” sacīja Saeimas opozīcijā esošās partijas “Saskaņa” frakcijas vadītājs Jānis Urbanovičs.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Vai esi pārliecināts, ka tavā noīrētajā miteklītī nav slēptās kameras? Lūk, kā pārbaudīt!
Lasīt citas ziņas

Viņš pauda, ka ir notikusi it kā piekāpšanās “Sukhoi” lidmašīnu kontekstā, lai novērstu uzmanību no iespējamām problēmām saistībā ar daudzu miljonu eiro piesaisti aviokompānijai.

Urbanovičš norādīja, ka jau iepriekš “airBaltic” nav spējis racionāli rīkoties ar valsts piešķirto finansējumu un pada bažas, ka tā varētu notikt arī turpmāk. Viņš uzsvēra, ka “Saskaņa” Saeimā neatbalstīs lēmumu par finansējuma piesaisti “airBaltic”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Gan jau kaut kad vēlāk šīs lietas kārtotāji saķīvēsies savā starpā, un mēs uzzināsim kaut ko vairāk,” sacīja Urbanovičs.

Aģentūra BNS ziņoja, ka Saeima sēdē ceturtdien lems, vai atļaut Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” kapitalizēt Valsts kases aizdevumu, liecina parlamenta sēdes darba kārtība.

Saeimas lēmumprojekts paģēr atļaut finanšu ministram atbilstoši valdības lēmumam par turpmākajām darbībām “airBaltic” attīstības nodrošināšanai palielināt noteikto apropriāciju Satiksmes ministrijai līdz 80 miljoniem eiro, paredzot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanai pēc akcionāra līguma parakstīšanas, kas nodrošina, ka darījumam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci, kā arī paredz noteikumu, ka “airBaltic” un tā meitasuzņēmumi nedrīkst iegādāties, nomāt vai jebkādā citā veidā izmantot Eiropas Savienības vai starptautiskajām sankcijām, kurām pievienojusies Latvijas, pakļauto valstu militāri rūpniecisko kompleksu un ar tiem tieši vai netieši saistītu uzņēmumu produkciju.

Neņemot vērā to, ka atsevišķi koalīcijas deputāti varētu balsot pret, visticamāk, Saeimas lēmumam ceturtdien balsu pietiks, noskaidroja aģentūra BNS. Nacionālās apvienības frakcijas vadītāja vietnieks Gaidis Bērziņš un Zaļo un zemnieku savienības frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis pieļāva, ka atsevišķi šo partiju pārstāvoši deputāti varētu neatbalstīt aizdevumu “airBaltic”, tomēr kopumā koalīcijas frakcijas atbalstīs lēmumu.

Reklāma
Reklāma

Tāpat ziņots, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 2.decembrī, nolēma atļaut “airBaltic” kapitalizēt Valsts kases aizdevumu. Gala vārds par to ceturtdien būs jāsaka Saeimai.

Tāpat ziņots, ka valdība ārkārtas sēdē 19.novembrī nolēma pilnvarot Satiksmes ministriju parakstīt akcionāru līgumu ar “airBaltic” atrasto investoru – Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu – pēc pozitīva Saeimas lēmuma saņemšanas par valsts aizdevuma lidsabiedrībai kapitalizāciju.

Vēstīts arī, ka valdība aiz slēgtām durvīm 3.novembrī pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru “airBaltic” – Montāgu-Girmesu, kurš aviokompānijā gatavs ieguldīt 52 miljonus eiro pie nosacījuma, ka valsts investēs 80 miljonus eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, “airBaltic” aizņemoties Valsts kasē un pēc tam aizdevumu kapitalizējot. Līdz ar šo darījumu paredzēts, ka attiecīgā privātā investora Latvijā dibināts uzņēmums iegūs 20% “airBaltic” kapitāldaļu, savukārt valstij stratēģiskā investora piesaistes gadījumā būs tiesības attiecīgas akcijas izpirkt.

Valdība lēmusi, ka akcepts aizdevumam “airBaltic” jādod arī Saeimai, ko sākotnēji bija plānots darīt kopā ar nākamā gada valsts budžetu. Tiesa gan, pastāv bažas, vai Saeimā ir atbalsts investora piesaistei “airBaltic” un aizdevumam no Valsts kases. Saeimas frakciju pārstāvji norādījuši, ka vēlas iegūt vairāk informācijas par plānoto darījumu.

“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.