Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: PIXABAY

Vai skolu rezultātus eksāmenos jāturpina publiskot? 1

Didzis Baunis, Cesvaines vidusskolas direktors: “Domāju, ka jāspriež nevis par to, vai noslepenot eksāmenu rezultātus vai turpināt tos publiskot, bet gan par izglītības jomas sakārtošanu. Par to, kā valstī panākt vienmērīgāku iedzīvotāju blīvumu, lai ārpus Rīgas un Pierīgas neturpinātos vides degradācija un viss, kas ar to saistās.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Kāda būs Ukraina 5-10 gadus pēc kara? Zelenskis aicina nefantazēt, bet divas lietas viņš apsola
Lasīt citas ziņas
Cik nav dzirdēts, ka laukos ir slikti skolēni un slikti skolotāji.

Tas nav objektīvi, tas nav godīgi. Šodien slēpsim eksāmenu rezultātus, rīt vēl nezin ko – vai tad tas atrisinās problēmas?”

CITI ŠOBRĪD LASA

Valerjans Vizulis, Jēkabpils Valsts ģimnāzijas direktors: “Nepubliskot eksāmenu rezultātus – tas izskatās pēc provokatīvas idejas. Tas pazemo skolu direktorus. Man kauns par šādu ideju. Paši aizmālēsim sev acis?

No tā, ka sabiedrība nezinās, labāk taču nekļūs. Tieši otrādi.

Ja skolu rezultāti eksāmenos neapmierina, tad uz to ir jāreaģē. Pa īstam reaģēt var tikai tad, ja sabiedrība ir informēta.

Katra pašvaldība ir ieinteresēta, lai skolu darbs uzlabotos. Tāpēc pūliņus vajadzētu virzīt nevis slepenības, bet gan ļoti atklātas valodas virzienā. Ir taču daudz problēmu! Gan tas, ka katrai skolai ir savi specifiski apstākļi, gan tas, ka skolu reitingi jāveido ne jau tikai pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem.”

Lāsma Petermane, Nīcas vidusskolas direktore: “Esmu stipri samulsusi. Nepubliskot – tas taču nav nopietni. Demokrātiskā sabiedrībā attīstība iespējama tikai atklātības apstākļos.

Cita lieta, ka daudz vairāk būtu jādara, lai skolu vērtējumā ņemtu vērā arī citus kritērijus, ne tikai eksāmenu rezultātus.

Mēs, piemēram, skolojam arī bērnus ar īpašām vajadzībām. Kāpēc uzsvars nav likts uz to, ko katra skola dara bērnu attīstībā un sagatavošanā dzīvei?”

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.