Kadrs no Tomasa Vinterberga filmas “Vēl pa mēriņam!”.
Kadrs no Tomasa Vinterberga filmas “Vēl pa mēriņam!”.
Publicitātes foto

Sākotnējā aizrautība pārvērtās atkarībā, kas noveda līdz drāmām. Aktuālā kino izlase 0

Zane Dzene, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 71
Lasīt citas ziņas

“Vēl pa mēriņam!” (“Druk/Another Round”, Dānija, Nīderlande, Zviedrija, 2020, režisors Tomass Vinterbergs) – “LTV7” 26. novembrī plkst. 22

Šogad saņēmusi Amerikas Kinoakadēmijas balvu “Oskars” kā labākā starptautiskā filma, Tomasa Vinterberga lente “Vēl pa mēriņam” pēta, kā apšaubāms eksperiments, ko ierosinājis norvēģu zinātnieks Finns Skorderuds, apgalvojot, ka jau no dzimšanas brīža mūsu asinīs trūkst alkohola, tāpēc tas regulāri jāuzņem, maina četru draugu un skolotāju dzīves.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sākotnējā aizrautība, kad, šķiet, pat paaugstinājušās darba spējas un arī ikdienišķas problēmas neliekas tik nepārvaramas, pamazām pārvēršas par atkarību, un tad jau ir tikai daži soļi līdz sarežģītiem lēmumiem un drāmām.

Scenārija pamatus balstot uz mūsdienu dāņu jauniešu alkohola lietošanas tradīcijām, viens no ražīgākajiem un visvairāk godalgotajiem skandināvu režisoriem Tomass Vinterbergs filmas konceptu mainīja, kad viņa meita, šīs filmas idejas autore, gāja bojā autokatastrofā.

Galveno lomu atveido Dānijas kino spēcīgākais eksportaktieris Mads Mikelsens (Eiropas kino balva kā labākajam aktierim, nominācija Britu kinoakadēmijas balvai), un “Vēl pa mēriņam!” pirmizrāde notika Toronto.

Tās saņemto balvu vidū ir BAFTA kā labākajai filmai ne-angļu valodā, franču “Cēzars” kā labākajai ārzemju filmai, vēl trīs Eiropas kino balvas (Eiropas filma, Eiropas režisors, scenārijs), Tomass Vinterbergs kā labākais režisors bija izvirzīts “Oskaram”.

“Francijas vēstnesis, pielikums avīzei “Liberty, Kansas Evening Sun”” (“The French Dispatch”, Vācija, ASV, 2021, režisors Vess Andersons) – kinoteātros

Vess Andersons jau sen izteicies, ka vēlas nofilmēt franču filmu, un, sapulcinot izcilu aktieru kompāniju, izveidojis filmu “Francijas vēstnesis, pielikums avīzei “Liberty, Kansas Evening Sun””, kas godā neatkarīgo žurnālistiku, drukāto vārdu un par visu augstāk tur vārda brīvību.

Vizuālās stilizācijas darbība norisinās pēckara Francijā, un tajā piedalās arī Bils Mjurejs, Tilda Svintone, Timotē Šalamē, Frēnsisa Makdormande, Vilems Defo, Kristofs Valcs un daudzi citi.

Reklāma
Reklāma

V. Andersona eks­centrisko lenti pirmizrādīja Kannās (nominācija “Zelta palmas zaram”) gadu vēlāk, nekā sākotnēji bija paredzēts, un arī tās likteni kinoteātru repertuārā apdraudējusi pandēmija.

“Tik, tik… bum!” (“Tick, tick… BOOM!”, ASV, 2021, režisors Lins Manuels Miranda) – “Netflix”

Aktierim, komponistam, dziedātājam, producentam un nu arī kino režisoram Linam- Manuelam Mirandam ir 41 gads, un viņu pavada ne vien iespaidīga karjera Brodvejā (“Hamiltons”), bet arī prestižas profesionālās balvas, kuru vidū ir “Oskars” (labākā oriģināldziesma “How Far I’ll Go” no filmas “Vaiana” (2016)), divas “Emmy” un trīs “Grammy” balvas, divi “Tony” un divas Lorensa Olivjē vārdā nodēvētās balvas, Kenedija centra apbalvojums, un šo sarakstu vēl ilgi varētu turpināt.

Apvienojot līdzšinējo pieredzi – Latvijā vislabāk zināms ir viņa tēlojums filmā “Mērija Popinsa atgriežas” (2018, nominācija “Zelta globusam” kā labākajam aktierim komēdijā vai mūziklā) –, L. M. Miranda uz lielā ekrāna pārnesis Džonatana Lārsona dzīvesstāstu.

“Tik, tik… bum!” ir autobiogrāfisku motīvu un Dž. Lārsona mūzikas caurvīta muzikālā drāma, kas ļauj ieskatīties Brodvejas mākslinieku centienos izlauzties uz lielās skatuves, galvenās lomas tajā atveido End­rjū Gārfīlds, Robins de Hesus, Aleksandra Šipa, Džošs Henrijs un Vanesa Hadžinsa, un tas jau saņēmis sajūsminātus komplimentus.

Dž. Lārsons, kurš pārdefinēja gan Brodvejas mūziklu tēmu loku, gan muzikālo izpildījumu, atstājis vien divus mūziklus – “Īre” un “Tik, tik… bum!” –, un tie abi iezīmē pēc skatuves izslāpušo jauno amerikāņu centienus 90. gadu pasaulē, kad arvien uzstājīgāk savus upurus pļāva AIDS.

“Tik… tik… bum!” centrā ir Dž. Lārsona līdzinieks Džons, un viņa loma E. Gārfīldam, visticamāk, sagādās augstu profesionāļu vērtējumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.